Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Nyborjare

Är denna nåt att ha ?

Rekommendera Poster

En båt tillverkad i Grekland kanske inte klingar som högst ..

ska du ha båten i många år ,så kanske du inte just nu behöver oroa dig för andrahandsvärdet . Vem vet hur båtlivet ser ut om 5-10år .. mao inget att fundera på nu!!

Sak du ha båten bara några år och kanske byter upp eller ner dig , så kanske du ska ta dig en riktig funderare på hur mycke eftermarknade vill betala då ...  självklart bara gisssningar från min sida .  En mer känd båt för samma pengar eller så håller ett högre andrahandsvärde , specielt om det är en båt med väl dokumenterad kvallitet .

Du kanske anar hur jag tänker ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har en uttern idag med en viss kvalitetsnivå. Se noga till att din nya båt ligger i minst samma nivå annars kommer du troligen bli besviken.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, den ser fin ut. Tidigare inlägg har  påpekat att det kan vara kvalitetsproblem. Men vi är ofta ultrakonservativa vad beträffar båttillverkare och ursprungsland. Jag har själv rännt runt i europa och tittat på allehanda flytetyg och har tyvärr inte så goda erfarenheter i bagaget. Jag har själv inte sett ditt objekt tidigare. Men varför skulle inte greker kunna tillverka en bra båt? Jag har inga svar, trots jag sökt på din båt. Här kommer svensk reklam för ditt objekt http://www.bunk.nu/drago2.htm

Slutsats: innan du bestämmer dig sök noga efter info och besluta dig med utgångspunkt av vad du objektivit fått reda på. lycka till med båtköpet/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade på Drago på båtmässan i GTB.

Verkar vara praktiska båtar, enkla utan lulllull.

Lite som skoda på sjön.

Motorn é ju helrätt i synnerhet om du är Malmöbo. Det finns ju ingen sjömack med bensin i dessa trakter och att kuta med dunk är bara jobbigt.

Funkar säkert.

MVH

Lars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som en skoda på sjön \Surprised\

jag hade en skoda som höll på att stanna på väg till BB \Foot

nä inga fler skoda hoss mig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...