Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
hambru

Monterey!

Rekommendera Poster

Hallo alla, undrar om ngn vet el sitter på massa kunskap om monterey båtar och vill dela med sig? De är rätt snyga och har bra layout med bra kvalite som Sea ray.Ngn som har erfarenhet av de här båt modelerna. Tänker skaffa en familjebåt i storlek som sea ray 260/270. Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en Monterey 214 FSC 2007. Känns som mycket god kvalité, rejäl och väldigt fina linjer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en Monterey 228 SIC -04, en riktigt kanon båt! Bästa DC:n jag haft. Går mjuk och säkert i vattnet samt all inredning känns väldigt välplanerad och med god kvalitè. Skulle säga att det slår Searay`s från samma år som jag kollade på innan jag köpte denna.

Monterey har också överförbar livstidsgaranti på alla sina skrov vilket borde tyda på väldigt bra kvalitè. Värt att veta är att dom har kevlar/kolfiber i sina skrov för lägre vikt och bättre hållbarhet.

Rekommenderas starkt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en 262CR -00 sedan förra hösten, det är min andra Monterey och jag är helnöjd, inte minst med den suveräna tekniksupporten från Monterey i USA. 

Snäppet över Sea Ray-nivån i byggkvalitet, enligt min mening. Inte jättestor skillnad men känslan är bättre. 

Monterey är ett litet personligt företag med lite egna lösningar - båtar i den här kategorin runt 26-28 fot är väldigt lika men Monterey har en del detaljer - t ex specialdesignade Faria-instrument, lite rejälare detaljer i elsystemet, tjockare laminat, etc som känns och märks.

Bra killar hos generalagenten i Saltsjö-Duvnäs är inte heller fel. 

Jag står gärna till tjänst med mer information. Var befinner du dig? Har du någon speciell båt på gång?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Har en Monterey 275CR med Mercruiser 5,7 liter V8, den är väl i storlek som 260/275. Båten fungerar riktigt bra, känns bra ihopskruvad och har en snygg finish. Enkel att manövrera och går bra även i grövre sjö.

Båten är ganska rymlig (vi är två vuxna och två barn), men det är lite ont om stuvfack. Sen har den en soffa längst bak, jag hade nog föredragit en solbädd så man kunde sitta akterut också.

post-10003999-1394235936,5338_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...