btc_andersson 0 Postad 12 Februari , 2008 http://www.blocket.se/vi/11186832.htm?ca=23_11_s en blesser 505, finns ju även 440 men anser den fr liten för grov sjö... den här 505, skulle man kunna köra den med en 40 hk motor eller det är för lite? 40 50 hk motor vad skulle man få för hastighet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ray-Ray 0 Postad 12 Februari , 2008 Borde räcka men en 40hästars på 505an, men en 50hk låter mer korrekt. Har inte tillräckligt med kännedom om just denna båt, men tips är det samma som jag fick när jag skulle köpa min båt; ju större båt du har ju trevligare blir det att köra i lite hårdare vatten. Den skär ju vågorna bättre och den går mjukare, men sen så är ju båtens konstruktion en stor del av det oxå. Du känner säkert till det här men jag tyckte att jag skulle skriva det iallafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ray-Ray 0 Postad 12 Februari , 2008 ps, glömde svara på din andra fråga! Det beror på vad för motor du har 2 el 4 takt, modell, propeller osv. jag har en evinrude 50hk och den gör ca 30kn (29 exakt ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nafen 0 Postad 12 Februari , 2008 Smaken är som baken, men det var ingen vacker båt... Men den kanske går bra i sjön, vad vet jag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
btc_andersson 0 Postad 12 Februari , 2008 heheh ... jag tycker den är cool ... vad gillar du för stuk då?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 12 Februari , 2008 Jag kanske inte heller tycker den är särskilt vacker, men vad då, min smak är väl inte direkt att lita på för nån annan. Vad gäller motorvalet så står det ju i annonsen att man kan förvänta sig 40 Kn med 100 Hk.Att då sätta på en såpass liten motor som 40 skulle inte jag rekomendera. Jag skulle inte satt på mindre än 90 på den båten förmodligen en optimax eller likvärdig. då kan du förmodligen räkna med att komma upp strax under 35kn. i toppfart men ha en behaglig gång i 20-35Kn. Men diskutera saken med återförsäljaren, han bör veta. Lycka till. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nafen 0 Postad 12 Februari , 2008 Nja, det har ett för lite udda utseende för min smak. Nästan lite som några av Örnviks senaste modeller. Jag gillar nog mera slanka långa linjer än de lite knubbiga som verkar vara moderna just nu. Såg att även Silver hade ett par båtar med liknande lite bulliga utseende. Kul ändå att några tillverkare törs satsa på lite nya grepp även om jag personligen tror att de tappar en hel del spekulanter på detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
btc_andersson 0 Postad 12 Februari , 2008 alright.. ah det blir jävligt dyrt.. Har räknat runt flera gånger på det nu.. Jag måste först o främst ta bilkörkort så jag kan kölra båten till olika sjöar vattendrag när jag inte vill ha bpten i öresund. Den komer först och främst att vara till fiske liksom. Vill ha en styrpulpetbåt som lämpar sig för trollingfiske, torskpilk, och vattensport när man känner för det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 12 Februari , 2008 Min åsikt är att det är köparens marknad på begagnatsidan. Gör dig själv en budget och kolla sen runt efter passande objekt.Skriv lite om summor osv. här så skaqll du se att du kommer att få många goda tips. Men framför allt, när du väl skall till att köpa så, PRUTA ! De flesta som man ser på tex Blocket begär rena fantasipriser. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
btc_andersson 0 Postad 12 Februari , 2008 Okej... jaa .. jag är lite fundersam runt det där också...en begagnad båt, jag är rädd för att bli lurad och jag känner ingen som verkligen har mega mega koll på båtar...så det viktigaste att kolla upp inför ett begagnat båtkööp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser