Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
btc_andersson

Seammaster 500 trendline el blesser 505

Rekommendera Poster

Tjenare.

Jag är på jakt efter en båt nu till sommaren, jag har inte problem med att hitta något, problemet är bara att min budget spricker. Jag vill lägga max 120:- för båt motor.

Har fastnat för seamaster 500 trendline, 89.900 för enbart båt.

Ett annat alternativ är blessers 505 som är i ungefär samma prisklass.

Då jag gillar dessa två båtar otroligt mkt vill jag gärna ha tips på lite äldre modeller av snarlika båtar man kan tänkas köpa begagnade och sjöfärdiga dvs båt motor.

För en blesser med 100 hk motor fick jag ett pris på 209.000:-

För en seamaster 500 trendline 60 hk selva motor 08a trailer fick jag ett pris på 140.000:- men jag misstänker att den mannen räknade fel för vi räknade fram till 173000:- sen sa han att han kunde släppa den för 140.000:- splitter ny.

Finns det möjklighet att köpa enbart båt och sen kanske köpa en begagnad motor från börja på 90talet för 25- 30 tusen?? är det ett alternativ? vad ska man tänka på?

har aldrig ägt en båt innan, har dock varit mkt på sjön:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Andersson!

Det är ju lätt att bli såld på nya båtar, men personligen skulle jag inte köpa ny båt och gammal motor. Enligt min mening talar allt för att i så fall hellre göra det omvända. Modern motor betyder rimligen komfort, miljö och ekonomi (förbrukning, andrahandsvärde).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alright...

Det är en djungel det här:)

Så du hade alltså köpt en båt från 1995 och en motor från 2005 istället för tvärtom...När rankar man en båtmotor som gammal?

Jag läste runt lite här på forumet och fick faktiskt ganska mkt information som jag inte hade någon större kontroll på, dels att en båtmotor dricker sjukt mkt mer soppa än vad jag trott.

Jag kom även fram till att jag var lite luddig i mitt första inlägg.

Båten jag vill införskaffa skall jag ha till att fiska med i öresund och den skall därför tåla grov sjö. Det skulle även va kul att använnda båten som en liten badbåt ibland med polarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...