utternd66 0 Postad 11 Februari , 2008 Var på mässan i Göteborg. Väldigt trevligt upplagt. Lagom stort och en gemytlig stämning. Efter några timmar där var beslutet klart gällande ny båt till våren. Jag har tvekat mellan ett antal alternativ där Nordkapp, Ibiza, Uttern D66 och Chaparral har varit med ända till upploppet. Nordkapp 760 Noblesse segrade till slut. Ytorna, de smarta lösningarna,kvaliten på alla arbeten, det allomvittnade potenta skrovet blev utslagsgivande. Sista veckan i april ligger den vid bryggan. Bifogar bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christophe_d 0 Postad 12 Februari , 2008 Gratulerar och önskar mycket fina båtturer med den! Christophe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marty 2 Postad 12 Februari , 2008 Gratulerar!! Är helt klart en av mina favoriter, så jäkla snygg. Vad blev det för motor? Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 12 Februari , 2008 Hej Martin, Kul att det är fler än jag som tycker båten är urläcker. Det blev 250 HK SUZ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 12 Februari , 2008 Grattis till en riktigt fin båt. Jag hade hoppats att de skulle ha nya 620 och 650 dc:n på mässan men icke. 250 hk suzuki blir nog riktigt trevligt. Den gör väl 44 knop med Honda 225 så du lär nog passera 45 //Mac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 11 April , 2008 Det har runnit lite vatten under broarna sen jag luftade min stämma i detta ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Jag har efter mkt vandel o handel bestämt för att peta på SUZ 300 HK på det här ekipaget, Nordkapp 760. Om 3 veckor ligger den vid bryggan och med tanke på försäkringskostnader m.m kanske det är där den får ligga. Har nån tips på billig försäkring. Jag ligger nu på ca 12.000 kr/år med 30.000 i självrisk. Tips tas emot med glädje. Kanske fick knoptarmen mig att gå för långt den här gången ?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marty 2 Postad 29 April , 2008 Oj 300hk häftigt!! Du bara måste berätta hur den går när du testat lite. Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 30 April , 2008 Ja, om allt vill sig väl ligger den i sjön på fredag. Rapport kommer. Det är inte utan att det känns lite nervigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marty 2 Postad 30 April , 2008 Förstår att det känns lite nervigt Man kan ju konstatera att det definitivt inte kommer att bli tråkigt att köra den Lycka till Mvh Martin Edit, varför blir det dubbelt radavstånd? Senast ändrad av Marty | 01 maj 2008 | 01:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 2 Maj , 2008 Första turen gjord. Det blev en kort sväng för att känna på grejorna. Jag ryste av vällust precis helat tiden. Vilken båt !! Tyst motor, snabb i rektionen och ligger som en sugpropp mot vattenytan. Den går som en het kniv i smör genom vågorna. Kunde inte riktig kolla hastigheten eftersom jag inte sparkat igång GPS:en men loggen indikerade en toppfart runt 48 knop och då hade jag kappellet på. Längtar till nästa tur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 2 Maj , 2008 ... en bild till för den som är road. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 2 Maj , 2008 Grattis, riktigt läcker båt det där!! //Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 2 Maj , 2008 Grattis till en kanonfin båt! Vore kul med fler bilder och omdömen vartefter, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marty 2 Postad 2 Maj , 2008 Gratulerar, då är väntan äntligen över Den är helt grymt snygg, min Yamarin har inte mycket att hämta där /Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 2 Maj , 2008 Va fan, har du inget mijötänkande alls? Skojade, grattis och hoppas den blir till belåtenhet, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 2 Maj , 2008 Tack för alla glada tillrop, men du Marty din Yamarin är inte fy skam. Mkt fina båtar med bra skrov och yppersta klass på inredning. Kan erkänna att jag varit och nosat på både 68:an och 76:an. När det gäller min Nordkapp återkommer jag gärna med lite mer sköna solbilder, förhoppningsvis, om intresse finns. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 15 Maj , 2008 Ladda gärna upp lite bilder. Riktigt snygg båt!! //Mac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaCro 0 Postad 15 Juli , 2008 Hej Utternd66 Jag skulle gärna vilja veta lite om vad du tycker om Nordkapp 760:n Skrovet (gång, skrovljud, etc) Planingsfart Förbrukning Stuvutrymmen Kapellkonstruktion (funktion, täthet etc) Motorrekommendation? //Mac Senast ändrad av MaCro | 15 juli 2008 | 11:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 2 November , 2008 Hej Macro, Du skrev redan i juli så jag vet inte om dina frågor du ställde avseende Nordkappen fortfarande är intressanta men jag svarar nu i alla fall. Har kört ca 100 timmar med båten som är utrustad med SUZ 300 HK. Planar vid ca 12 knop. Obefintlig planingströskel. Djupt V skrov som ger en mjuk och tyst gång. Finns bra stuvutrymmen inte minst genom det stora utrymmet under det aktre sätet framför kapellgaraget. Kapelllösningen är mkt bra. Enkelt att applicera och lätt att parkera i garaget när det ska ner. Håller tätt. Motorn är mkt tyst och man samtalar utan problem vid gång. Vid marschfart ca 30 knop drar motorn ca 0,9-1l/dist. Toppar ca 48 knop vid ca 6000 varv/minut. När det gäller val av motor gjorde jag en specialdeal eftersom det då var Honda som köpt aktersspegeln. Nu har Nordkapp ett avtal med E-tec och det är med den motorn den leveras i Norge idag. De söker för närvarande återförsäljare i Sverige. Båten är godkänd för 450 HK tror jag. Tror inte man ska montera en motor under 200Hk. Skrovet är mkt potent och är gjort för höga farter. Sammantaget den bästa båt jag ägt och det börjar bli några stycken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser