Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Ksson

Ändra Båtfakta ?

Rekommendera Poster


Hej Maringuiden!



Varför kan jag inte gå in och uppdatera båtdata för min båt. Det är ganska mycket som inte finns med och en del som inte stämmer.



Ksson




Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kanske kan köpa sin båt igen? idiotiskt men jag tror det funkar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag trot att databladet som kommer till vid inläggning av båt är det som fabrikanter uppger. Därför kommer inte avvikelser med utan måste manuellt skrivas in.

 

Fö jag vill minnas att när vi förra året köpte vår nuvarnade båt. Kunde vi inte föra in denna för den fanns inte upplagd. Utan gjordes manuellt av siteadm.

 

Förslag kontakta siteadm. och meddela denne vad som gäller för din båt. mvh/Nitro

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallåååååååå

Finns det ett bra svar på frågan, eller inte?

 

 

//Janne

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gå in på sidan för din båt. Tryck på knappen Komplettering Maringuiden.se. Du får då upp en dialogruta där du för in de ändringar/kompletteringar du vill ha gjorda. Tryck på skicka. Sedan är det upp till admin att föra in uppgifterna i mån av tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla!
En uppmaning, har ni direkta frågor till MG gällande saker som inte fungerar på sajten, vänligen maila först till webmaster@maringuiden.se. Då kommer frågan först till den personen som aktivt arbetar med att bygga lösningarna på sajten.
Frågan är nu skickad dit. På återhörande!
Vänligen maringuiden.se 
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där gjorde jag juli 2006... har fortfarande inte hänt något..!

Å andra sidan har jag inte brytt mig så mycket.. men efterlyser gärna ett enklare sett att ändra själv på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit om nya uppgifter mer än en gång, men ingenting händer. Eftersom vi medlemmar är ganska flitiga i detta forum, så förväntar vi lite mer action från admin. Som jag förstår är jag inte ensam om den åsikten. Kanske är det läge att ändra i programmet, så vi kan föra in uppgifterna på egen hand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag kan gäldja er med att det blir uppdaterat till slut .... jag fick bara vänta i 18 månader .... det är väl inte så farligt, eller?? jag va på väg att ge upp faktiskt men nu så ...... som Lars Winnerbäck säger ..... Håll ut, förr eller senare spricker den bubblan, håll ut några dagar till ... Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I dagsläget så fungerar det som så här att det ligger en båt i Båtguiden som är huvudbåt. Därifrån hämtas data som gäller alla båtar av den aktuella modellen.

 

Vissa saker som gäller individuella båtar skall kunna ändras per enskild båt. Så fungerar det inte idag men under förändringen av båtguiden inför mässan så lade jag grunden för denna förändring. Arbetet med att slutföra det håller jag på med paralellt med andra projekt.

 

Det skall snart gå att ändra i specifika exemplar av båtarna. Det låg ett feltänk i bakgunden när vi skapade Mina Båtar som gjort att detta inte fungerat på ett tillfredsställande sätt.

 

//stavhammar

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så det är på gång!!!!! Fantastiskt då det BARA är ca 15 månader sedan jag påpekade detta första gången. Detta är första, och enda, livstecknet på att problemet uppmärksammats.

Jag trodde att ni helt enkelt skiter i vad vi tycker, hur ska man annars tolka 15 månader tystnad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vissa saker som gäller individuella båtar skall kunna ändras per enskild båt. Så fungerar det inte idag men under förändringen av båtguiden inför mässan så lade jag grunden för denna förändring. Arbetet med att slutföra det håller jag på med paralellt med andra projekt.

 

Eeh, jaaha...?

Det skall snart gå att ändra i specifika exemplar av båtarna. Det låg ett feltänk i bakgunden när vi skapade Mina Båtar som gjort att detta inte fungerat på ett tillfredsställande sätt.

 

//stavhammar

 

Och vad svarar Du dem som väntat 15 månade och mer på ett svar

? Jag vet att jag inte kunde ändra på mina båtdata när jag ursprungligen blev medlem för några år sedan och att frågan var uppe redan då... men va ... vem bryr sig, Ni är ju Sverigs största båtsajt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det borde vara av intresse i alla fall att ta in mer av de grundläggande uppgifter till huvudbåten, i de fall de uppgifterna är knapphändiga. Ståhöjd, tankvolymer, masthöjd etc. är ju inte direkt specifika till en användares båt utan allmängiltiga. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur svårt kan det vara?

 

De fält man fyller i om båtmodellen kan ju råka bli felaktigt ifyllda.

Dessa fält sparas i en databas.

Gör bara en likadan form som där man anger värdena men som återigen updaterar dessa fält i databasen.

 

Alltså först visas befintliga fält och sedan ändrar man de som behövs ändras och sedan uppdatera databasen.

 

 

Kan knappast ta mer än en timma att fixa. Så varför krångla till det?

 

Eller är websiten så idiotiskt uppbyggd att det knappt går ändra?

 

 

Jo jag utvecklar webbsidor med databaser så jag vet vad jag pratar om. Har hållit på med systemutveckling professionellt sedan 1990.

 

mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Ja, det kan man ju fråga sig!

 

Jag trodde att detta var fixat eftersom dom tittade på det för ett år sedan, men dom kanske ser dåligt?

 

 

 

Skrivet: 08 januari 2007 | 09:26

Hej,

 

Håller med dig. Vi tittar på detta. Du kan tillsvidare lägga in denna information i fältet för förbättringar.

 

Mvh

maringuiden.se 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag mailade MG ang. ändringar i båtdata/fakta och det ändrades och jag fick en svarsmail att det var fixat. Var rätt länge sedan men jag tror inte att hela proceduren tog mer än en vecka max.

 

Är det inte personen som först lägger till en båtmodell som lägger in datan/faktan? Går alla in och gör uppdatering på samma modell som sedan sparas utan kontroll är ju risken stor att fel data registreras då folk går efter vad de fått höra av säljare etc.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller som i mitt fall, tala om vad jag har för motor på akterspegeln. Alla ska väl ha samma i likriktighetens Sverige! Tänk vad förvånade de måste ha blivit när det uppdagades för dem att man faktiskt kan ha olika motorer på/i sina båtar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antingen så får MG ordna så att alla kan lägga in sin egen båtfakta men som jag har förstått att det är idag så är är det en sida per båt och då kan det bli konstigt om alla går in och ändrar efter sin egen båt. Det bästa vore kanske om alla fick fylla i sin egen båtfakta alternativt om båtfaktan finns som färdigt blad fast man får lägga till sina motoralternativ och vad mer som kan vara individuellt själva.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ehm... I och för sig så vore det bra att kunna uppdatera båtdata korrekt. Och det kanske finns annat som man kan ha synpunkter på siten.

 

Fast: MG är fortfarande helt gratis att använda!

 

Åtminstone jag förväntar mig inte first class service om jag inte betalar något (mer än att mer eller mindre frivilligt glo på diverse annonser). Prestande/pris förhållandet är ganska högt ändå...

 

*kramar om siteadmin*

 

Senast ändrad av Anders_St | 26 februari 2008 | 13:31

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag får nog ta och hålla med ovanstående skribent! Jag är supernöjd med MG och använder mig mest av forumet för att ta del av andras tips & idéer...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...