anderssahlberg 0 Postad 11 Februari , 2008 hej på er alla nu har jag en fråga ! när skall ni sjösätta? jag har 1 April! nja snarare 29 mars så man hinner ladda för öringen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anderssahlberg 0 Postad 11 Februari , 2008 jag bara undrar är det ingen som skall sjösätta i år? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 11 Februari , 2008 Det är säkert en hel del som ska sjösätta i år... Jag ska det ialla fall, helst innan 1:a Maj. Om jag hinner få nya kapellet innan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 11 Februari , 2008 1:a Maj är vad jag siktar på också... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 11 Februari , 2008 Hade nog tänkt mig senast mitten på maj. Lite beroende på när jag får iordning båten. Ju tidigare desto bättre jue! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loftis 0 Postad 11 Februari , 2008 Så tidigt som möjligt, båten ska bottenmålas och på med lite plast. Så temperaturen och vädret får tyvärr avgöra. Hoppas på en tidig början av säsongen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anderssahlberg 0 Postad 11 Februari , 2008 ja i år har jag tur slipper allt polerande har haft tur & köpt ny båt en ryds 20 gts blev det skrev papper i dag fan vad gött Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loftis 0 Postad 11 Februari , 2008 Grattis för man väl säga då önskar dig en trevlig sommar med din nya kärlek Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anderssahlberg 0 Postad 11 Februari , 2008 ja en får tacka .Fatta att man år sugen har betalt den men man har inget att titta på bara vetskapen att ha pratat med så många som säger glöm veverans dag den blir säkert försenad men jag vever på hoppet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrman 1 Postad 11 Februari , 2008 Planerar till första april, upptagning den sista september. Båten i sjön halva året känns bra. /styrman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nafen 0 Postad 12 Februari , 2008 För min del blir det sjösättning i påskhelgen runt den 20 mars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ray-Ray 0 Postad 12 Februari , 2008 Har redan sjösatt min, johooo (i mina drömmar och tankar) att det kan skapa en sån efterlängtan hade jag ingen aning om... men nån gång i slutet av april men oxå lite beroende på väder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 12 Februari , 2008 Som troligen många med mig, har jag mentalt redan sjösatt. Ute är det idag 4 - 5 plusgrader och svaga vindar. Förra året låg båten i sjön när det var minusgrader och is. Ok, detta var i mitten av april månad. Platsen var Jakostad i Finland men ändå. En snabb titt i planeringskalendern säger att påsken är ovanligt tidig, 21 - 24 mars. Varför en, för mig, realistisk sjösättningsperiod lär vara någonstans mellan vecka 14 och 16. Då har man några veckor på sig att göra i ordning fiskeutrustningen innan havskattefisket. Det är nog bäst att lägga på en rem och få båten färdig/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_JJ 0 Postad 12 Februari , 2008 DE blir den 15/4 Första dagen man får lägga till vid båtplatsen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 12 Februari , 2008 Blir ingen sjösättning i år, båten skall stå på landbacken :-( Kommer att bli en lång och smärtsam sommar. Hemmet skall få sitt i år. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 12 Februari , 2008 Måste fixa plastjobb efter några slarviga parkeringar förra säsongen, sedan bottenfärg och sedan i. Fortast möjligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
winga25 0 Postad 12 Februari , 2008 2008-05-03 Alldeles för långt dit.......... Suck....... //Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 12 Februari , 2008 I början - mitten på maj när isen har gått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skuff 0 Postad 12 Februari , 2008 Sjösätter på Fredag efter jobbet om det inte blir is, Sen ska vi till Utö över Helgen och trailar upp den på Söndag eftermiddag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victoor 0 Postad 12 Februari , 2008 Jag tror jag kommer sjöstätta ca 1-9 juni. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 12 Februari , 2008 Imorgon.. Blir en liten tur men tar nog upp den igen om det blir kallare. Inte för att jag tror det blir isbildning men man vet ju aldrig.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 12 Februari , 2008 Blir nån gång i april... Så fort vädret känns ok för första turen... Spännande i år för både kompisen och jag har bytt motor, sköld och drev så spänningen är oliiidlig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 13 Februari , 2008 Nån gång i maj....ska till cypern först Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 13 Februari , 2008 Någonstans kring 24/4 blir det och upp en eller två veckor in i oktober. Sista året vi har båt i sjön på ett par år ( Bor i Uppsala Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nita 0 Postad 13 Februari , 2008 Hej! Vad tidigt ni ska lägga i. Hoppas ni hinner ut och får fina helger under april och maj. Själva lär vi bli betydligt senare då vi har en hel del som måste fixas innan sjösättningen. Men vi har vår båt uppställd bara ett par meter från vattnet och får väl njuta av närheten av Vänern ändå. Nita Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SilverFox470 0 Postad 13 Februari , 2008 Har vårrustat hela dagen, beställt motormontering och sjösättning till imorgon..... Det blir rekord, får fira alla hjärtans dag på havet! Nu är bara frågan: Anders vad skall man fiska fram till den 1/4, kanske försöka på SIK! *Sitter på en holme i kungsbackafjorden och gassar i solen imorgon* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpann 0 Postad 13 Februari , 2008 Så fort man renoverat färdigt båten Senast ändrad av Limpann | 13 februari 2008 | 17:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aandreass 0 Postad 13 Februari , 2008 Tja, beror på när jag får nya motorn... Gamla havererade så nu inväntas offerter på nytt. Men det finns fler projekt att fixa på båten. Men jag hoppas på sjäsjösättning till 1:a maj.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SilverFox470 0 Postad 14 Februari , 2008 Ja så va båten i igen då...dessutom underbart vår väder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 14 Februari , 2008 Behövs nog inte, ja har inte tagit upp än!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser