Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Rugge

Örvik 640 Pilothose

Rekommendera Poster

Funderar på att skaffa mig en Örvik 640 Pilothose med en Mercury90 Optimax. Kampanjpriset är på 229.900:-

Är det ett bra köp? Ngn som har erfarenhet av en sådan båt?   -  Egenskaper mm?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testades i Båtnytt förra året. Fick fin kritik. Kanske 90 hk är i minsta laget. Skulle nog satsa på 115 hk om den är godkänd för det.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp läste testerna, tänkte om det var ngn här som själv har ngn erfarenhet av båten o dess egenskaper.

Men en Mercury90 Optimax gör båten med 2 pers 31. knop, vilket är fullt tillräckligt för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !

Innan jag köpte min båt så var jag och provkörde 580pilot och där satt 115 4takt.... den var slö och jag kunde inte få den en knop över 27knop... Kanske det är lite annorlunda skrov på 640 med jag skulle nog försöka med lite större motor och framföallt 4takt då andrahandsvärdet blir väldigt mycket bättre.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har en 670 weekend med en 140 fyrtakt det är en perfekt kombinatioan i allafall.29 knop det räcker till men med lite folk i båten o så då går det tungt o du får gasa rejält för att hålla fart med en 90 hk.satsa på en större motor så du har lite reservkraft att ta till om det behövs.tror inte det går mera bränsle för den delen heller rillezzzzzzzzzz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...