Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
Florina

Vad vill vi se för nyheter och förbättringar på båtmässan Älvsjö

Rekommendera Poster

Som ett tips till tillverkare och producenter är det nog bra om vi talar om vilka förbättringar vi har på vår önskelista till sommaren 2008.

Själv så ser jag gärna en bra hållare som man kan haka på vid svajankring så man slipper höra kättingen släpa på botten?

Det finns säkert andra och mera viktiga uppdateringar eller tips som vi har till dom.

Leffe.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

öhhh ..... va? ........ hållare som man kan haka på vid svajankring så man slipper höra kättingen släpa på botten ..... vad är det för problem ....??? låt mig förstå!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se där

Om du har kätting hela vägen så hör man kättingen släpa mot eventuella stenar etc som fortplanartar sig till båten allra helst om man ligger i den främre kojen!

Man bör ha en någontyp av hållare som man lägger runt kättingen och kan knyta typ lina till en knap.

Är det tydligt nog?

Leffe

Senast ändrad av Florina | 09 februari 2008 | 21:44

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej jag har kätting hela vägen det borde vara en klyka som man sätter runt kättingen som har en tamp som slutände så man inte får kättingen att fortplanta ljudet till knapen.

Detta är bara mitt lilla problem, har ni något som ni vill att båtbranchen skall utveckla så skriv.

Leffe 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mer kolfiber, vattenjet med mindre förluster, bättre orginalreglage, mer turbo och kompressorer, motorer utvecklade för bättre mer miljövänliga brännslen, bättre mer miljövänliga brännslen listan kan göras lång :)
//Johannes 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan undra var den nedgångna dollarn slår först plottrar,motorer,båtar, eller kommer det bara vara importörer som kammar hem vinster?

Är efterfrågan så stor att man inte behöver konkurera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fäst en tamp i kättingen en meter ut från båten o fäst med tampen i båten, så att tampen tar sista metern till båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen av Er på ostsidan som vill att MG ska engagera sig lite i medlemmarna under mässan?

Senast ändrad av Rovarn | 10 februari 2008 | 20:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det vore väl trevligt.

Jag tycker att MG borde ta upp och sammordna den tidigare tråden om en båtsamling som var på tapeten i Stockholms innerstad. Tex dag 08-08-08 då det kommer bli fest på kajerna i hela Stockholm med stort fyrverkeri samt kräftskiva i Hummlegården etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, men de ska de ju göra, så det känns onödigt att önska sig det som redan ska infrias.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är ju bra att dom syns men hur går det med båträffen i Stockholm????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fleacejacka? Har jag missat något? Eller var det endast för utvalda i Göteborg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

inga fleacejackor som guiden men jäklar vad galgar dom hade

fast i garderoben fanns det en radio det tror jag inte stavhammar hade i sitt bås

han hade bara en stor och dyr server 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kommer syna några båtar 30 -34 fot kanske någon är bra.

mvh ulf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle vilja slippa en massa krimskrams försäljare som bara ska sälja en massa skit ...

''Här det den helt ny revolutionerande smörjan som bara kan köpas just i dag och här å nu , för bara 200kr för detta och detta och inte nog med det även en sån får ni med ... .........'' 

Kanske bara jag som är anti just sånt , ???

En till sak , ödmjuka båtförsäljare är inte heller man upptäcker ofta ..

Antingen är dom helt ointresserade eller så jävla PÅ så man storknar !

Jag som är säljare själv köper tyvärrr alla argument efter som jag leverera dom själv flera gånger om dagen ,  har försökt stålsätta mig att inte falla in bara för att det låter bra .

- Fan 2mille för denna båt .. inga problem , Du får mer för den när du säljer om 3 år .. bombis !!!!  Kostar bara räntor , skit i å amoterar , så skulle '' jag ''  gjort....SUCK 

-E jag bara grinig idag ..eller ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att man skulle placera tillbehör med lite sortering, kläder för sig moterer för sig etc vore bättre för att komma rätt på det man söker på en gång. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det var enkelt , men om du ser min båt så når man knappt ner till kättingen, jag tänkte mig typ nya bojkrokar men med tamp på sista biten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hoppas att den sänkta dollarn slår igenom på Älvsjömässan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom igen

Finns det inga nya ryckten om tillbehör som kommer lanseras????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hämtade en härlig fleecetröja hos MG idag.  Tack för den Susanne!  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Montern ska ligga vid AG:05, ska själv förbi och hoppas på en jacka :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...