Stream 1 Postad 9 Februari , 2008 Har funderat lite på att prova på att kappsegla och lurar lite på att köra Lidingö Runt. Vad finns det mer för tävlingar som skulle kunna passa en som är helt grön vad gäller kappsegling? Vad gäller ang. lysbrev? Jag har inget för närvarande. Kollas detta och båten på Lidingö Runt? Hur är det på andra tävlingar? MVH, Stream Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 11 Februari , 2008 Vad kul! Det behövs mer (vanliga) båtar. Har inte kört Lidingö Runt men kan tänka mig att det är rätt trångt om man är riktigt ovan. Kolla SSF hemsida och vad gäller mätbrev tror jag inte du behöver något om båten stämmer med Lys listan. Ha koll på de viktigaste väjningsreglerna och försök få med någon med lite seglingsvana och försök hålla lite tryggt avstånd till de andra så blir du säkert biten efter ett par starter. Monarken är utmärkt båt att segla. Vi kör med vad vi har. Gamla segel samt snurran kvar där bak och det kan gå rätt bra ändå. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 11 Februari , 2008 Du kanske kan öva på klubbseglingar. Vi har träningsseglingar 2-3 ggr/vecka i Uppsala (klubbarna växlar ansvar). Jättebra träning för adrenalinet är nte lika på topp så det finn mer rum för misstag. Det finns säkert motsvarande upplägg runt om i Sverige. Kolla med en klubb nära dig. Dom är säkert bara glada ju fler dom får på sina seglingar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 11 Februari , 2008 Ornö Runt och Södertörnspokalen är trevliga. Gullviverallyt ska vara bra har jag hört också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanpetersen 0 Postad 15 Februari , 2008 Ornö runt! Där finns familjeklasser för de som inte vill tävla med spinnaker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 15 Februari , 2008 Finns familjeklass i så gott som alla större kappseglingar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringborg 0 Postad 13 April , 2008 Hej, jag föreslår att du överväger att vara med på Mälarvarvet 2008. Se länken www.seglamalarvarvet.se Det blir en lugn differentierad start, och mycket kul på kvällen. Magnus Ringborg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser