loken 0 Postad 7 Februari , 2008 Hej Jag skall byta packboxen till impelleraxeln i överhuset på mitt cobradrev-88 hur demonterar jag den? Mvh Stefan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 8 Februari , 2008 En bok är att rekommendera, men i stora drag går det till så att du demonterar impellerhus och impeller.. Innanför det sitter en platta som du tar bort.. I den plattan sitter packboxen. Plattan är ibland (nästan jämt) svår att få loss och man kan bli tvungen att demontera drivaxelpaketet som går in i motorn för att från det hållet knacka ut plattan med ett rör.. Det är i och för sej inget svårt, men håll reda på de tunna shims som sitter där.. Kolla samtidigt hur impelleraxeln ser ut vid anliggningsytan för packboxen.. Är det spår eller på annat sätt slitet där så blir det inte tätt utan att byta axeln. Packboxen är sen bara att pressa ut med t.ex ett rör som passar och sen montera den nya på samma sätt.. Lycka till. Senast ändrad av Micke_Se | 08 februari 2008 | 16:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loken 0 Postad 8 Februari , 2008 Tack för svaret. Jag har kommit så långt att jag anade att plattan sitter nog som fnmen måste man ha ett specialvtg för att lossa låsringen mutternpå ingående axel i överhuset eller törs man knacka loss den försiktigt? Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 8 Februari , 2008 Hmmm, nu är jag inte med riktigt... För att lossa axeln komplett så lossar du bara de 4 skruvarna, nr 46 om du kollar på spränskissen Klicka här Shimsen jag menade att du skulle vara rädd om är nr 45 på bilden. När du lossat dessa 4 skruvar är det bara att dra ut hela axeln framåt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loken 0 Postad 8 Februari , 2008 Aha nu är jag med jag trodde att man var tvungen att lossa dreven inne i överhuset...men nu vet jag precis tackar så mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser