Edestig 1 Postad 7 Februari , 2008 På en båt i 2mm aluminium där gammal bottenfärg flagnar här och var, skulle varmluftspistol kunna skada aluminiumet vid renskrapning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 7 Februari , 2008 Knappast kommer du upp i dom temperaturerna som skadar aluminium med en varmluftsistol så kör på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 7 Februari , 2008 ...men en skrapa kan väl skada en eloxering..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 Februari , 2008 Jag trodde i min enfald att man kör med varmluftspistolen och lyfter bort färgen med skrapa, men visst har du rätt Peter, skrapa med försiktighet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 8 Februari , 2008 Mig veterligen är det lite struligt med färg på aluminium. Färg brukar inte fästa något vidare på eloxering och inte heller när den oxiderat. Kanske ska man ställa sig frågan varför all färg ska bort. Den färg som sitter kan vara värdefull grund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser