joro75 0 Postad 5 Februari , 2008 HejJag skulle kolla om det är någon som kan beskriva hur och om man kan eller ska justera ventilerna på en OMC V8 5,8 liter -89 (Ford 351W), jag har plockat bort toppen för att ta ur ett avdraget tändstift och då tänkte jag att passa på att byta packningar, tätningar mm. Som jag kan se ser det inte ut att det går att justera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 5 Februari , 2008 På de flesta jänkeåttor justeras ventilspelet med muttern som håller vipparmen. Spelet beror dessutom på om du har rullkam, hydrauliska lyftare eller vanliga stumma dito. be någon jänke meck kolla vad du har i din motor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joro75 0 Postad 5 Februari , 2008 Det är bara en skruv som man drar i botten på vipparmen.och stötstängerna går ner på kammen, men på väg ner i blocket ser det ut att sitta som en liten kolv och i själva blocket är det hål in till kolven.Kan detta vara självjusterande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 11 Februari , 2008 Det vanligaste är hydrauliska lyftare, hålet uppepå är inget tecken på detta utan ett smörjhål, be någon på plats kolla åt dig så är du helt säker, eller köp en kam med lyftare till och byt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dino1 0 Postad 13 November , 2009 Ja det sitter hydrauliska lyftare på 351w, dom är självjusterande. Men om du ändå haft av toppen fins det ju lite att pilla på om man vill och är intresserad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser