Gå till innehåll
tisdag 19 november 2024
freddysss

Finns det någon bra segelbåtstidning

Rekommendera Poster

hej jag är nyfiken på om det finns någon segelbåtstidning som berättar en del om både gamla segelbåtar och nya. Jag har haft praktiskt båtägande vilket var en ganska rolig tidning med en del nytt o en del gammalt. sen har jag provat båtnytt, men det blev en besvikelse när den började med 5 sidor reklam om nya båtar. Jag liksom många andra har ju inte vunnit på lotto än och har ju svårt att köpa en ny båt. Så jag är ju sugen på en gammal segelbåt från 70- 80 talet. Skulle vara kul att läsa en tidning som skriver lite historia och tester om gamla segelbåtar. Några tips??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tidningen Segling är ett mycket bra tips. Dom har under många år haft en serie om begagnade båtar från 70-talet men oclkså tassat in lite på både 60- och -80-talet. Prenumererar man på tidningen har man fri tillgång till deras arkiv men man kan köpa artiklar om de båtar man är intresserad av om man inte är prenemurant. Måste också tipsa om boken 500 båtar i test av Curt Gelin.

En bibel i vår båt då vi tycker det är kula tt kolla vilka båtar vi ser på fjärden.

länk till Segling http://www.segling.biz/frameset.asp

Senast ändrad av ciaraud | 05 februari 2008 | 12:19

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om att segling är den bästa tidningen i detta fall.

Har också Curt Gelins 500 båtar i test men det är bara kuriosa. Den är så full av faktafel och snurriga komentarer med motsägelser att den knappast är lämpad att ha som referens vid ev båtköp som mågna har den till.

Även om han just refererar till just min båt som världens mest behagliga seglare.

Att man visar en bild på en X-442 i stället för X-412 kan man ju undra hur svårt är det att ta rätt bild till rätt båt om man är båtexpert.

Att man helt blandat ihop X99 och X102 gör inte saken bättre.

Betyget att min förra båt X-342 skulle ha en trång toalett fick jag många frågor om när jag sålde den. Inte många 34 fotare har så stor toalett som den båten så jag undrar vilken båt han var inne i ?

Som båttidningsläsare så har jag faktiskt tröttnat på hans tester så han skriver samma floskler om alla båtar.

Kunde inte låta bli att spy lite galla då dett a har retat mig sen boken kom.\Yell\

// J-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med tanke på curtan så är Folkan världens mest praktiska och trevliga båt.\Laughing\

Jag gillar själv den typen av båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...