Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
Stofilen

Eftermontera bogpropeller!

Rekommendera Poster

Har börjat fundera om det är möjligt att eftermontera en bogpropeller på en mindre motorbåt. Båten i fråga är en Buster magnum. Det är så att det är väldigt blåsigt tajt ofta när man skall lägga till där den ligger. Det som jag är lite fundersam över är att den inte är så djupgående om det då går att montera en propeller i fören.

Vore mycket tacksam för om någon funderat på de tidigare eller har tidigare erfarenheter inom området! 
/ kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig monterat en bogpropeller på en Buster. För den känns lite fel. Men det går givetvi´ s, troligtvis får du ta och svetsa dit en litet rör, 110 mm. Meddela gärna hur det gick. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bökigt att lägga till när det blåser säger du.  Ligger du på boj mot brygga då antar jag?  I så fall är ju en enkel och billig lösning att helt enkelt fästa ett rep mellan bojen och bryggan.  Då glider inte båten iväg när du lägger till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ligger den vid brygga är det helt klart bättre ha 2 rep spända mot bryggan  och sen på båten bara ha 2 karbinhakar som du hakar på  så glider den in så fint.
Bogpropeller på en så pass liten båt känns onekligen overkill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lina på boj låter smart (har aldrig testat) men fungerar det kanske bara med en öppen båt?

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar du på att installera bogpropeller? Tänk bogjet istället och få en enklare installation, mindre underhåll och en ljudlös framfart.

Vi har några som just nu håller på att installera en mini bogjet i en Buster Magnum.

Läs mer på www.bogjet.nu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollat på deras sida, då jag också vill montera en bogprop.

Hittar dock inga priser...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...