Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
350mag

Service Bravo 3 hur mycket ska det kosta??

Rekommendera Poster

Ja så var det då dags efter 4 år att byta bälgar o stödlager,man kan ju ha roligare för pengarna men ett stort haveri pga att man snålat in på detta underhåll verkar inte som någon vidare ide,även ur säkerhetsperspektiv känns det tryggt att inte chansa bara en säsong till har man ju hört från vissa!! Skulle nu vilja få en liten fingervisning från er där ute,orginaldelar eller pirat? Bästa kompisen som skruvar billigt utan garanti ?? Auktoriserad verkstad med garanti?? Och isåfall vad ska en sådan operation kosta hos en seriös aukt verkstad med material och arbetskostnad?? Bästa kompisen har skruvat mycket med bravo 3 innan,men allting kan ju hända.. Hoppas på lite tips och prisuppgifter från er som har erfarenhet av detta Tack på förhand!!! PS längtar man nu eller???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har tidigare haft en Sea ray 260 CC med Bravo drev o.s.v. Har ett bravo X drev nytt idag. Gammalt som nytt så skall man aldrig skarva på servicen.

Jag har alltid tittat lite djupare i plånboken och vänt mig till en proffisionell verkstad. Lilla drevservicen för mig kostade i år ca: 2000:- kr ink material. Då smörjer man axeln, byter anoder och oljan i drevet m.m. . Jag brukar alltid serva drevet i samband med upptaging. Speciellt om man nu förvarar båten kallt då olje byte är ett måste. Motorn idag är en mercruiser/cummins 4.2 L diesel och kostar ca: 4.500:- ink allt att serva av aukt verkstad i sthlm. Man kan göra det själv men det blir bara ett par tusen kronor billiagre. Hurvida dina bekanta är kompetenta nog kan bara du bedömma. Tråkigt om något skulle gå fel och man måste ifrågasätta bekanta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry inte svar på din fråga men en fråga som du säkert kan svara på Bayliner 2855 Ciera står det ofta tt det finns 6 koj platser hur kan det va det vet du? finns ju bara en mid cabin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Borde  vara dinetten som bäddas upp med bordet.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...