Nitro 2 Postad 1 Februari , 2008 Idag var det äntligen invigning av årets båtmässa i Göteborg. Det verkade som om mässan i år var större och mer omfattande än tidigare år. Ok, vissa prylar har åkt ut ex dyk och några har fått väldigt undanskymda platser såsom livräddningssällskapet, SSRS och sjöpolisen. Likasa var maringuiden inte vad de varit under tidigare mässor. Nu fanns det nästan inga utomstående vid deras monter, synd! Här kommer ett litet bildkollage som kanske kan reta mässnerven, var så goda! mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 Februari , 2008 Ännu mer segelbåtar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 Februari , 2008 Massor av motorbåtar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 Februari , 2008 Ingrid Bergmans Cris Craft Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 Februari , 2008 Gamla hederliga verktyg samt i bakgrunden en gammal tändkulemotor. Plus mycket, mycket annat. Så visst är det värt att gå på mässan även i år. vi ses/Nitro Senast ändrad av Nitro | 01 februari 2008 | 22:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 Februari , 2008 Båtmässan lördagen den 2 februari Liten mässrapport. Det verkade inte som om mässan drog allt för mycket folk. Egentligen var det ganska lagom, man kom bra fram till de intressanta montrarna. Repslagarna hade emellertid som vanligt bra med nyfikna runt sig. Kustbevakarnas båt var mestadels invaderad av ungdomar så trots alla skriverier verkar det som om serien haft bra genomslagskraft. Medan andra montrar mest bestod av personal, synd. När det gäller nyheter tänkte jag imorgon ta mig en ordentlig titt på eventuellt intressanta objekt. Ifall någon som själv inte hinner eller på annat är förhindrad att gå till mässan. Vill få specifik info kan denne skriva på detta forum så skall jag försöka hitta det eftersökta och om möjligt svara genom ilägg. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 3 Februari , 2008 Det var en bra service det Nitro... Var får jag tag på dig på fredag. Har du en rosa kockmössa på dig så jag känner igen dig ? //Lamon Senast ändrad av Lamon | 03 februari 2008 | 10:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 3 Februari , 2008 Sorry L, jag måste nog göra något annat på fredagskvällen. Men vi chattar kanske innan fredag. Kort lägesrapport om mässan söndag 3/2. Först angående mina farhågor om mindre besökande än förra årets första lördag verkade vara riktig. Det var drygt 500 färre besökande än förra årets första lördag. Idag kändes det som om det var en myrstack igen. Besökarantalet var troligen högre än igår (lördag) Sjösäkerhetstorget hade skyltat upp så det gick att hitta dit. Varför SSRS föredrag om sjösäkerhet drog mycket folk. På andra plan var kommersen livlig och på nedre plan så det ut som om kön till lyxbåtarna aldrig skulle ta slut. I annan tråd efterfrågades pump för septitankstömning. Jag hittade en, som enligt mig, verkar vettig. Den är visst helt ny på marknaden. Grosistföretaget som har produkten börjar på COM... Bild biläggs i detta inlägg. mvh/Nitro Nu kommer jag inte besöka mässan på några dagar så någon annan kanske kan fortsätta.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SteinarP 0 Postad 3 Februari , 2008 Idag startade de tänkulemotorn... Gu va de rök... Men åå så trevligt det lät!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 8 Februari , 2008 Torsdag 7/2 Känslan av att mässan känts lite svalare är tidigare årgångar håller i sig. Ok, kommersen på övre plan verkar god men inte överhettad. I de nedre hallarna är det inte heller ständig kö till båsyn. Några stackars utställare verkar helt övergivna, synd. En som ökat besöksfrekvensen är utan tvekan vår mg. Då tänker kanske vän av ordning, men dom hade ju nada i början av mässan. Det är rätt men idag är det en ständig ström av besökare i mg monter. Inte så som det stundom varit tidigare år då vi stått i klungor framför och bakom montern men ialla fall. (Med mg:s monter menar jag den som finns i hörnet in till sektion E. Hur det är på de andra, av mg redovisade platserna vet jag ej. För, för mig är mg:s monter i svart och rött). mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser