Gäst Kalman Postad 31 Januari , 2008 Hörrö ni-ni...Lammon å Båtbruce å Westis å alla andra i vanliga gänget, ingen nämnd alla glömda...Kan ni inte sätta igång nått så vi får lite roligt att läsa.Det är ju dött som i en krypta eller i förpiken under vintertäckställningen. Vad sägs om att kolla vem som har den längsta....... ......svallvågen efter sig i fyra knop på spegelblankt vatten? Naturligtvis....http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ /> Hälsningar,Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 31 Januari , 2008 Det hade jag i Dalslands Kanal -95. Hade inte ens 2 knop och ändå så hade jag V-formade små svall efter mig så långt ögat nådde detta var ju inget kul liksom, men det var fan så sorgligt att se minns jag åxå för vi pratade spegelblankt ju. Den gången så åkte jag ensam genom Håverudsviadukten medans alla låg och sov för att sedan ligga som Egyptens gräshoppor framför slussarna. När dom började slussa så hade jag slussat upp mig på tomgång till Laxsjön och korkat upp. En av dom dagar jag har haft vett på att skämas Senast ändrad av orven | 31 januari 2008 | 17:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 31 Januari , 2008 Skämmas för vad?Hur djup är den där Håverud baljan? Skulle vara kul att gå där på egen köl någon gång. Ligger bara så avsides.....Kom en tidig sommarmorgon ut från Oelösund. Spegelblankt och vattnet var som om det var olja, det var varmt och tjockt.Gick långt ut utomskärs och jag stördes av min egenmotorljud från snurran som gick på tomgång. Två upplevelser, dels kom en säl upp och undrade varför jag väckte den, dels såg jag Landsort som var under horisonten hägra ovan horisonten. Intressant. Senare på förm. försvann den.Men inte skämdes jag.Jag njöt http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ />Hälsningar,Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 1 Februari , 2008 Håverudsbaljan Ähhummm det är en stor ihopnitad akvedukt i Dalslandskanals sjösystem. Det som jag menade var att man skämdes att röra vattnet i den tidiga morgonen för det var mer än vindstilla. Kolla Dalslabds Kanal på nätet så http://kanaler.arnholm.nu/dalsland/dals.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Richard_Scarry 0 Postad 6 Februari , 2008 du kan väl tjafsa själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 6 Februari , 2008 Du låter väldigt självsäker i tonen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Richard_Scarry 0 Postad 8 Februari , 2008 nu ska röven va tyst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 8 Februari , 2008 Ska du sluta fjärta nu då eftersom den ska va tyst, eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 16 Februari , 2008 Sluta fjärta är inte bra, då kan man bli uppblåst..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 16 Februari , 2008 som en miljöpartist Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 19 Februari , 2008 Ja, men det får vi stå ut med, dom minskar ju i alla fall gasutsläppen...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 3 Juni , 2008 Det var lappgubben Kyrpi som skulle upp på fjället och räkna sina renar.När han kom upp till kåtan upptäckte han sin kollega lappgubben Sampo stå och våldsk----a en ren.... Vo gör tu Sampo, frågade Kyrpi..... - Jo, je va te toktorn ikår o sa att je hatte sån värk. Tå sa toktorn att volta ren...pruka hjälpa.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 18 Juni , 2008 Ok, ere långt nog. Ryssland betyder sverige. Vikingar hade inga horn på hjälmarna. De åkte dock skridskor. /ugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 18 Juni , 2008 Vi ska vi visa dom ikväll, heja Sverige. Nu kommer vi att få se vad bra dom verkligen är, eller hur. För man sparade på allt krut mot Spanien och måste ju ha massvis i lager. Så jag gissar på 2-0 till S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 28 Juni , 2008 Hö hö det sket sig gruvligt. Tur att EM är slut så det finns lite mer lag på långenlistan så man får lite inkomst igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 29 Juni , 2008 Åja i går var det lätt med 4 matcker och 8 gånger insatsen. I dag så sket det sig för det var ju inget att spela på och Svenska spel är fega och när dom visar den tendensen så hoppar jag och avvaktar tills dom ger en blotta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser