RobbanLenson 0 Postad 30 Januari , 2008 Vad skall man betala för att leja bort vårustning? Bottenmålning, tvättning, vaxning, motor och drevservice. I mitt fall 25 fot plastbåt med dubbla bensinmotorer. Om jag byter båt, vad skulle en 35 fotare kosta mig? Någon som har en uppfattning? Mvh RobbanLenson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 31 Januari , 2008 25 fot plastbåt med dubbla motorer = 17.500 - 20.000:- ungefär Motor & drev service på normala fritidsbåtsmotorer = 2500-3500/motor (oljebyten filterbyte, kontroll av remmar, anoder & impellrar, krävs byte av dessa lägg till materialkostnaden) extrema förhållanden kan påverka priset en del, trångt, stora mänder olja, långt mellan serviceintervallen etc. polering & vaxning av skrov = ca:5000:- (200-400/fot ungefär beroende av fribordshöjd) lika mycket för däcket. = ca:5000:- Bottenmålning beror mycket på hur stor förarbete det krävs men bara målning = 100-250/fot plus färg Senast ändrad av RDauksz | 31 januari 2008 | 08:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 31 Januari , 2008 Inte utan att man har ganska bra betalt när man gör det själv i vårsolen under ett par helgerhttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ />. Roger-27 fots Nimo Fly Senast ändrad av PCP-Roger | 31 januari 2008 | 09:07 Senast ändrad av PCP-Roger | 31 januari 2008 | 09:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 31 Januari , 2008 Enligt mig så är det ju halva nöjet att fixa detta själv i vårsolen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 31 Januari , 2008 Visst är det roligare att göra jobbet själv och billigare dessutom, 25% är ju moms och av det som är kvar sedan är 42% sociala avgifter som skall betalas och sen är det 30-35% löneskatt på resten. så priset är egentligen ca 6000:- för jobbet istället för 20.000:- Skatteverket skall alltså ha en rätt så god dusör för att man inte har tid eller ork att vårrusta båten själv! Må skatteverket skälva, Vårrusta själva och sänk skattetrycket :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser