Botved 94 Postad 29 Januari , 2008 GM 6,2L Diesel V8? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 29 Januari , 2008 Varför är det så svårt att lita på att GOOGLE är fantastiskt? Googlade med sökorden: vikt GM 6,2L Diesel V8 Första sökresultatet gav en länk till svaret: http://www.google.se/search?hl=sv&q=vikt GM 6,2L Diesel V8&btnG=Sök&meta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 29 Januari , 2008 stod ju inte så mkt om VIKTEN där direkt... .. men visst kan google vara bra - ibland! /RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 29 Januari , 2008 Hmmm..... första länken angav faktiskt vikt på GMs motorer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tropic_7800 0 Postad 29 Januari , 2008 390-450kg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 29 Januari , 2008 Anser man att man inte får en relativt god uppfattning, med tanke på de uppgifter frågeställaren lämnar, om vad en sådan motor väger om man följer den länken, då återstår nog endast att manuellt väga den specifika motor det handlar om och det kan jag hålla med om att det klarar inte Google! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 29 Januari , 2008 Jag använder alltid Google för att leta. Har sökt även detta men tyvärr så dör min dator när Hansens sida ska öppnas. Har inte hittat vikten någon annan stans heller.Vad gör att vikten varierar 60kg? Är det beroende av backslagsval, eller är det inkl/exkl drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 29 Januari , 2008 Är ingen V8 expert men enligt sidan som du inte får upp verkar det vara vikten på enbart motor i olika utföranden. Tre alternativ finns sugdiesel, turbodiesel och turbodiesel med laddluftkylare. Så det är de olika versionernas vikt utan transmission/drev. Vikterna är från 390-444 kg, Ring dom på följande nr : 08-474 50 01 08-474 50 05 Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 29 Januari , 2008 Enl. länken så väger en 170 hk 410kg och 250&300hk 430kg. Ovanstående är bobtail (alltså utan drev lr backslag). Men det är 6,5l motorer. Senast ändrad av Kickdown | 29 januari 2008 | 17:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser