Peter_K 4 234 Postad 25 Januari , 2008 Har någon testat Sailspeeds block som säljs billigt på Clas Ohlson? Ser helt OK ut tycker jag, lagrade med kullager i delrin, skitbilliga! Funderar på att byta ut genuaskotblocken till dylika. Något att ha? http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21979258 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 25 Januari , 2008 Är det billigt skulle jag testa. Det finns risk för att kulorna blir platta och då låter det lite fult och blir ryckigt eller helt oanvändbart. Jag fick byta kulor i en storsegeluthalare med kulskruv där kulorna blivit platta. Det var nåt ännu hårdare än delrin har jag för mig. Men nån sorts plast. Kulorna kan göras extra stora också så att de klarar större krafter. Sen när jag skulle stoppa in dem råkade jag göra lite fel så det lät som en hagel skur och alla kulorna föll på däck och nästan alla vidare ner i drickat! Dyrköpt erfarenhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svampbob 10 Postad 26 Januari , 2008 Kolla vilken brottgräns dom har, om dom motsvarar dyrare block kan du ju testa. Om dom är klart lägre skulle inte jag prova. I fel läge hade man kanske önskat att man satsat på bättre grejer. Sen beror det välsåklart på i vilka vatten man seglar, hur tufft dom används. Som sugga spelar det väl ingen roll, men som genuablock där man har laster som faktiskt är betydligt högre än man tror kanske inte är bästa stället att testa..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nirilli 0 Postad 27 Januari , 2008 Det beror vad du ska ha dom till. I vårt land har det utvecklats båt grejor av hög kvalite Rutgerson, Selden och så vidare. Handlarna köper sina grejor från Watski eller Hjertmans denna konkurens eller brist på kunkurens har lett till att båtgrejor är dyrt i vårt land och av god kvalite. Handlar det om saker som har med sjösäker het att göra så hävdar jag att högsta kvalite är att föredra. Men samtidigt så ett spinaker block varför inte prova lågpris går det sönder så får man ta ner spinakern och klara sig utan. Själv köpte jag några block på Bauhuse i somrar dom håller så far. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser