Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
Seagate

Kapell val?

Rekommendera Poster

Hej alla!

Funderar på att fixa nytt kapell till båten.

Min fråga till alla ER där ute  är vilket material är det bästa?

Är det någon som vet var det finns bra priser?

Tack på förhand...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte var du bor men ..... Jag skulle utan tvekan ta kontakt med Alfa Bil & Båt i Stockholm på den här länken .... dom är mycket proffsiga. Har gjort bra jobb åt mig och jag är mycket nöjd .... Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

ska du sy själv? Vi har kört med Markilux som fungerat mycket bra.  Finns att beställa på Seaside.se för bra pris.

/// J-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmmmm .... lever tydligen i en annan värld .... skulle aldrig göra ett sådant jobb själv, men de e klart, litar du på syrran ..... så .....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte så svårt egentligen om man har lite syvana och en bra maskin. Vi har sytt två sittbrunnskapell, en sprayhood och diverse kapell. Vi har en Jerome Easy jeans masin. Den klarar 8 lager tyg på varandra och det är nästen ett måste.

Ett tips är att om du inte har någon mall (tex det gamla kapellet) att se andra likadana båtar och få lite tips där. Annars malla med byggplast och dubbelhäftande tape.

// J-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Byggplast och tape var ju jäkligt smart!

Tackar för det kanontipset.

Har funderingar på att stuka om formen för att få lite sportigare look när man ändå håller på \Smile\

Bara att se till att syrrans maskiner pallar tyget. Kunskapen har hon...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Se bara till att hon använder rätt nål.

Inte jeans nålen då kommer det läcka som bara den i sömmarna.

Använd 100 nål! Funkade perfekt på de två kapellen min hustru sydde.

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett tips bara. Köp inte blått. Jag med flera är övertygade om att måsarna dras till blåa kapell och sen är det inte kul att göra rent kapellet efter en flock har suttit där och mäskat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har oxå lagt märke till att blått drar till sig måsskit. Hade en bil som de sket på så klarlacken släppte...

Så det lutar åt vinrött kapell. Blir helt ny inredning så man kan ju på att välja en färg som man trivs med \Laughing\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur funkar svart kapell? Blir det varmare i sittbrunnen? nån som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De gjorde ett test på tv när det gäller bilar. 1 svart med svart inredning och 1 vit med ljus inredning. Den svarta hade över 5 grader högre temp när den stod i solen...

Bör ju vara samma på båten lr? Där finns ju absolut ingen chans till skugga \Cool\

Senast ändrad av Seagate | 26 januari 2008 | 13:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det nån som har svart kapell så är ni välkomna att säga er åsikt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jag köpte kapellväv på tyglagret på s:t paulsgatan,stockholm i aug-07 för ca 149:-/m 140 cm bredd, min erfarenhet är att han var väldigt serviceminded och tog hem den väven jag ville ha, så mitt vinteprojekt har varit att tillverka ett nytt kapell, men det är inte klart riktigt än,har även klätt om båtstolar med vinyl jag köpt där men det var några år sen så dom priserna är nog inte aktuella nu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir att köra med Markilux 37. Det verkar som det är det som klassas som bäst av de flesta skräddare jag pratat med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...