Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
peohin

Någon som har en uppfattning om märket på denna cabin båt

Rekommendera Poster

Hej alla glada båtägare som slipper skotta bort snön på båttälten :-)

Jag har precis förvärvat denna båt, som legat några år på land, men vet inte riktigt vad det är för fabrikat (eller modell). Därför skulle jag bli väldigt glad om någon kunde berika mig med lite mera uppgifter.

Skrovet är i plast och överbyggnaden i mahogny. Måtten är ca 9 m x 3 m och är troligtvis byggd på 60-talet.

Tacksam för synpunkter och kommentarer.

Peo

post-10000441-1394235325,2207_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som sagt i bland är det mycket här kommer i alla fall fler bilder. Om det finns NÅGON som har en aning skulle jag uppskatta detta mycket.

Vänligen

Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

60-talet är säkert en bra gissning, men jag går bet. Ser skrovet ut att vara varvsbyggt i serie?

Verkar som om ngn har lagt ned jobb på den - trimplan, dävertar. Frågan är om motor och drev också tillkommit under årens lopp.

Är det en Volvo Penta-motor? Det finns en liten chans (beror kanske på hur gammal motorn

är) att Volo kan ge en leveransadress (dit motorn skickades ny) om du har motornumret. Men det är ett hugskott. Lyckas det så är du förhoppnings historiken på spåren.

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, skrovet ser varvsbyggt ut. Men som du säger så verkar motor och drev utbyt. Drevet är en 280 och motorn en MD 32:a. Skall låta Saltö-marina titta till plasten lite, de kanske har en aning.

Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...