Seagate 0 Postad 22 Januari , 2008 Hej! Har planer på att köpa en båt utan motor. Har tidigare suttit en B30. Funderar på att sätta i en diesel. Min fråga är var man kan hitta info vad som passar befintligt drev utan att bygga om?? // Seagate Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 22 Januari , 2008 Menar du att du har en båt utan motor men med sköld och drev? I så fall kan jag säga att du inte hittar någon att bygga om med. För utväxlingen i drevet stämmer inte till en diesel. Du lär minst få byta drev och motor, utan att veta vad det är för en sköld dristar jag mig till att skriva att den kan du kanske behålla. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 22 Januari , 2008 Som sagt utväxlingen blir helt åt hellskotta att du eventuellt måste modifiera infästningar och annat. Kolla istället motorpaket med drev på t.ex. blocket eller återförsäljare om du vill ha nytt. Då vet du att allting kommer fungera som tänkt.Lyaca till!//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eddet 0 Postad 22 Januari , 2008 Fixa en annan B30 de är ju grymma motorer med gött sound! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 22 Januari , 2008 Kan bara hålla med !! Gillar B30 funkat för mig!! Men! Om någon har typ generator, cirkalutionspump m,m så maila gärna mig!! Inte dumt att ha lite reservdelar ligandes!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 23 Januari , 2008 MJA moderna dieslar varvar över 4000 och en B30 varvar 5000 så det borde gå med en 4 större stigning på propellern så är du hemma utväxlingsmässigt, frågan är om det gamla drevet håller för vridet. Lägg en 120-130 loppor på en ny 4,3L V6:a med drev så har du ett problemfritt liv 10 år till MINST. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser