Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
denne

Renoveringen klar

Rekommendera Poster

Nu är min båt klar\Laughing\

Så nu kan sommaren komma när den vill\Cool\

Kolla bilder i min sjöbod om intresse finns.

Mvh Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis!

Du har fått lite stil på den gamla Ryds. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar rätt dåliga  bilder men 8 liter färg har det gått åt inne/ute/under.

Väldigt kul dock.

Jag skrev att den var klar men nu när man sitter här & funderar så kom jag på minst 3 saker som ska fixas\Embarassed\

Men det är väl som med hus det blir aldrig helt färdigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Bra jobbat och snyggt resultat,men som du nämde i sista inlägget så blir båtarna aldrig färdiga.

Man kommer alltid på nya saker som skall göras.

MVH Kurran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trevligt att det finns någon i Januari som kan säga såna ord! Grattis då!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skall ge mig på och måla om min båt om några veckor.
Försöker hitta en lokal innomhus att vara i och måla men det går inget vidare. Hur gjorde du? Målade du inne eller ute?
Vad använde du för färg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej jag målade inomhus med international perfektion 2 komponent.

(OBS inen reklam finns säkert andra färger som e lika bra!)

Slipade gealcoten med 240 papper blåste av dammet med tryckluft.Torkade med klibbduksen två lager grundfärg till sist två lager royal blue som jag rollade på och efterströk med torr pensel av fin kvalitet fick dock lite bekymmer på vägen men det kan du läsa om här http://www.maringuiden.se/forum/;thread=194514

Se till att ha en ordentlig gasmask med rätt filter annars finns det risk att någon annan får njuta av din båt.\Money

Riktigt skarpa grejer.Trots gasmask fick man ha mycket ventilation sen får det ju inte bli för kallt ca 15gr skulle det vara.

Mvh Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade tänk att måla med Perfection också. Dock läste jag för ett tag sedan att det var svårt att få det snyggt om man skulle bättringsmåla på 2-komponent. Därför rekomenderades 1-komponent på däck där man ju går och sliter rätt hårt (vilket borde betyda att dom syftade på inombords med)

Vad det gäller mask och lukt. Killen i Internationals informationsfilmer målar med Perfection utan mask och dom nämner inget om det. Däremot är dom noga med att påpeka att man skall ha damfilter när man slipar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ja 1 komponent är nog enklare att bättra måla om etc men 2 komp tåler mycket mer stryk så det är inte helt enkelt att välja beror ju på vad det är för underlag.Du kan tex inte måla 2 komp på gammal 1 komp etc men är det gammal geacote så kan man välja vad man vill.

Ja jag har den filmen.Tycker oxå att det är konstigt att dom inte nämner gasmask men jag vet inte vad dom har för utsug etc. men i min verkstad 40m2 blev det trots god ventilation så skarpa ångor/gaser att jag ett tag stängde av värmefläkten pga explotionsrisk !

ska du måla innomhus med 2komp så är gasmask (med rätt filter)ett måste enligt mig.

Jag jobbar med just bindemedel till bla färg ock vet vad som finns i så akta dina lungor å knoppen mår inte bra av detta heller\Money

Mvh Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...