Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
hosianna

Durk av durkplywood - tips

Rekommendera Poster

Någon som har tips på hur man skulle kunna lägga durkplywood i salongen på min båt. Det är en Comfort 30. Stora delar av golvet lutar pga skrovets form. Bifogar bild.

post-24292-1394235324,2818_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Svårt att avgöra hur mycket det lutar. Antar att det har vissa fördjupningar/urgröpningar men det är lite svårt att se hur djupt dessa går och hur brant backen är.

Den tunnaste durkplywood-skivan är ca 5-6 mm och borde gå att forma ganska bra efter skrovet. Den håller nog inte för hålen så där får du ha något annat under.

Gå till någon firma som säljer plywooden och fråga om råd när du har mätt hur brant det är.

Och berätta gärna här hur det gick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har lagt in marinplywood i min Maxi84. Jag sågade till bitar av en skiva som var 1200*2400mm. Över kösvinet har jag limmat fast marinplywooden på de gamla locken.

I övriga ruffen limmade jag fast det med hjälp av tyngder och sätta stöttor mot taket.

Jag fick tips av försäljaren att jag skulle plasta skivorna innan jag limmade fast dom.

Det blev bra. Om intresse finns så kan jag kanske fotografera i helgen.

Mvh Lars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har funderingar på ny durk. Jag skulle vilja lägga teak-laminat som bör stå emot fukt bättre. Någon som vet vem som säljer teak-laminat i skivor ca 1200*2400?

Mvh NP

Senast ändrad av nmop | 23 januari 2008 | 11:23

Senast ändrad av nmop | 23 januari 2008 | 11:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...