sumo 0 Postad 21 Januari , 2008 hej! tänkte byta fall på min triss magnum.och jag undrar vilken diameter på fallen man ska ha, samt längd så de räcker ner till sittbrunn? /Sumo som längtar till sommarenhttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribou1 0 Postad 2 Juni , 2009 Ja jag har precis blivit med en triss magnum jag fick tips om 2 gånger masthöjden 9 m ?? mät sedan längden från sitt brunnen till mastfoten plussa 30 cm ska nog räcka sen syr du ihop fallen ända mot ända lägger runt precis vid skarven så den inte kan fastna en bit eltejp om å drar ut det gammla då följer nya med runt i masten en matar på samma gång du drar Dia meter till storen ca !0/12 mm så du kan få grepp om det focken 8/ 10 mm är ju lättaer segel o dra upp lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 2 Juni , 2009 Om du byter från vajerfall till nya linor så behöver du troligen byta trissorna också. Annars kommer fallen att fastna eller slitas onödigt hårt. Satsa på 8 mm, det är minsta vettiga diameter att hålla fast. Hållfasthetsmässigt så får du mycket stor marginal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser