Gå till innehåll
torsdag 13 mars 2025
captain_cat

OJ - här var värsta medelhavs-krisen

Rekommendera Poster

Förlåt alla pojkar, herrar, gubbar, killar, män, ungtuppar med flera!

Det var absolut inte min mening att skriva ett inlägg som någon fann stötande. Jag ber om ursäkt. Kommer aldrig att hända igen, jag kommer att vakta mina ord - precis som jag är van vid i mitt yrke.

Tack till er som välkomnade mig till siten.

Det är LITE skillnad att styra runt ett containerfartyg med 15 MANS besättning, mot att ratta en liten båt med man o barn och få dem att trivas. Har ju inget rederi i ryggen att luta mig emot. Jag vill gärna ha tips och idéer och delar gärna av mig. Har ju fått en del recept från kocken i mina dar....

Om någon undrar över utbildning till Sjökapten så gå gärna in och titta på chalmers.se. Vi som klarar utbildningen är antagligen inte eliten i Sverige - men vi har i alla fall gjort vårt bästa. Och att ratta runt några ton på havet med besättning som är av diverse nationaliteter kräver sin man (notera att jag inte skriver kvinna....).

Fortsätt att spy galla i spygatten (å förlåt - kunde inte hjälpa det). se bara till att torka upp efter er!

Kram Cat

som efter 15 år fortfarande älskar alla som vill vara på sjön

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Inte behöver du be om ursäkt!!

Fortsätt bara att svara och ställa frågor. På MG får man svar på det mesta.

Vad seglar du för skuta just nu?? På semestern asså??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja vete sjutton vad man kan kalla skutan vi rattar runt just nu. Ett gammal hemmabygge som vi övertog billigt. Nåt mitt emellan segel- och motor- och ibland rodd- båt. Fungerar hyfsat. Varför kan man inte köpa sig en stor lyxkryssare som maken önskar sig.....? Vi har bäddar, kök, motor och segel om det behövs så vi är nöjda. Gubben är ju också gammal matros med erfarenhet från bryggor på stora skepp, så vi reder ut det mesta. Problemet är att vi inte hittar det vi vill ha.... Har varit på alla båtmässor jorden runt de senaste 20 åren - vi får nog designa nåt eget.....

MEN - kul har vi varje dag på vattnet. Det är där vi lever!

Kram Cat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välkommen, inget att bry sig om, har bara funnits för många troll här på sistone.

Här behövs nog lite nya friska fläktar\Kiss\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mja, för några dagar sedan dök det upp en miljö-mupp, eller någon som ville framstå som det, och lyckades provocera halva siten med förslag om 2-4 års förbud mot att köra fritidsbåt och ett bra bränslepris på 50-60 kr litern. Alkohol bör totalförbjudas, speciellt på sjön etc. etc...

Så när det dyker upp en riktig sjökapten som är tjej så var tydligen första reflexen jo morsning, här kommer nästa Internet-troll, bäst att bita till först.

Så, jag ber om ursäkta för din inte helt välkomnande start på forument. Du är så välkommen!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK - nu förstår jag vad alla kommentar kom ifrån.

Stackars miljö-mannen.

Folk som är duktiga på sitt område finns alltid . Lyssna på dem och lär något. Sen kan man dissa det man inte gillar. Rattar man runt diesel-tonnare på jordklotet så har man stått ut med diverse protestmanifestationer med mera. Men det finns så otroligt mycket som man inte vet och som dessa männsikor kan berätta om. Jag bjuder alltid (hrrrmmm OFTAST) in dem till samtal, det finns mycket jag inte vet eller känner till.

Tänk på att när du feedbackar till någon så säger din feedback mer om DIG SJÄLV än om den du återmatar till.......l

Cat-kram

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välkommen till maringuiden. Jättekul att ha en riktig sjökvinna här. vi är ju mest fritidsskeppare och dessutom män men inte sämre för det (hoppas jag alltid fast jag har mina tvivel)

Ja - i alla fall välkommen till Marinbryggan.

Förlåt det trassliga språket. Kommer precis från en fest men kunde inte hålla mig ifrån sajten. Jag hoppas att lära mig en del av dig som gått på de blå haven. Själv har vi bara seglat inomskärs. (Än så länge)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...