Gäst Seglar-mot-or Postad 19 Januari , 2008 Min fru sa till mig idag, jag vill ha en båt som vi kan bo i. Jag vet vad du tycker om det här livet och det blir din uppgift att hitta en båt som passar. Ska det vara en stålseglare eller? - Ähum, jo det skulle nog vara bra, Jag får kolla upp lite och väga för och nackdelar..... Nej jag byter inte fruntimmer, hahahaa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Januari , 2008 Köp dig en lugn och stadig snipa som puttrar fram i sisådär 7 knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Seglar-mot-or Postad 19 Januari , 2008 Vaddå, dubbelt så fort som nu då kanske jag blir rädd Jissas vad kul jag ska ha nu, det kan väl inte vara en så´ n där grej som ska få tyst på mig bara Nej nu sitter Karin och tittar på båtar i Holland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 19 Januari , 2008 Har hon nån likasinnad syster, eftersom du inte vill byta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Seglar-mot-or Postad 19 Januari , 2008 Haha, nej jag är ledsen. Men sista ordet är väl inte sagt ännu. Nu gäller det att rida på det här ett tag och hoppas på att inte tiden hinner ikapp Livet leker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
velum_navia 46 Postad 20 Januari , 2008 Kan vi inte byta? Min vägrar att åka ut på sjön med båten eller har hon en syster som man kan låna ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Seglar-mot-or Postad 20 Januari , 2008 Hehe, hittade den här i Stockholm, men jag vill ju ha en segelbåt. Någon annan kanske, http://www.annonsborsen.se/baatar-3/bobaat--401599.html för 50 000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Seglar-mot-or Postad 21 Januari , 2008 På Börjessons Marin ligger den här http://www.borjessonsmarin.se/ nr 9036, titta på fritidsbåtar. är det någon som har varit och tittat på den ungefärligt pris eller prisidé = 250 000 :- Senast ändrad av Seglar-mot-or | 21 januari 2008 | 17:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hosianna 1 Postad 21 Januari , 2008 Den dag min fru skulle säga något liknande till mig skulle jag gifta om mig med henne. Hur gjorde du, du store kvinno och båtkännare. /Staffan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Seglar-mot-or Postad 21 Januari , 2008 Samma taktik som Miljö Bengt använder, hot om hittan o dittan. Nejdå, det är faktiskt hennes idé och jag bara följer med sas. Igår sa hon att vi kanske skulle räkna på två båtar, den ena att bo i och att ha den andra att semestra i!? Nejdu jäklar sa jag, först får du bottenmåla en båt, sedan kan vi ta den diskussionen Men ganska snart blev vi överens om att en båt räcker och att vi hellre kan ha en ordentlig jolle efter oss. Så det är bara att gå på det här med miljön, miljön för barn o.s.v. Tänk att få växa upp i harmoni med naturen, vattnet. Va? Vill du inte ha friska barn? Haha, ja alla knep är bra. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonbeee 7 Postad 21 Januari , 2008 Okej, nu är vi inne på seglarsnack, men det är alltid lika roligt att se vad djurgårdsvarvet har i lager http://djurgardsvarvet.se/indexsve.htm . Går att hitta en och annan mindre pärla ibland. Såg bla att någon köpt en u båt... Kan säkert vara roligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonbeee 7 Postad 21 Januari , 2008 PS härligt att någon har hittat en dam med likansinnat intresse... Min är väl inte helt negativ men inte heller helt såld om man säger så... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Seglar-mot-or Postad 21 Januari , 2008 Bara att jobba vidare då. Med lite ömhet går det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Seglar-mot-or Postad 22 Januari , 2008 Nu är det helt bestämt. Om fem år flyttar vi och innan dess så ska allt vara klappat och klart. Jo det tar tid att ställa om och att få den båt som kommer att passa. Båten kommer att bli en stålseglare och är den inte helt klar så får man fixa själv. Djuren hinner gå hädan och det kommer inte att bli fler efter det. Storleken blir bestämd efter att vi kollat in flera, men under 34 ft tror jag inte att det blir. Så i återkommande här i tråden kommer jag att lämna besked om läget Ha det/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 Januari , 2008 Det är ju märkligt att andra jämt skall förverkliga mina drömmar, snyft. Kan bara säga grattis och lycka till! Och fortsätt med löpande information om projektet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Seglar-mot-or Postad 22 Januari , 2008 Det ska jag göra Westfjord och tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 541 Postad 22 Januari , 2008 Mossa mossa. Om du inte är helt ovän med Garderobarna så är Skottens pärla till salu http://www.blocket.se/vi/14902906.htm?ca=11_s Fast det är ju ingen segelbåt förstås... Jag är lite lätt sugen men köpte ju båt förra året så det skulle aldrig gå... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Seglar-mot-or Postad 22 Januari , 2008 Nej det är ju inte det, men han har en segelbåt också en Maxi 77 tror jag. Fast den är inte byggd i stål. Och nej jag är inte osams med garderobarna, men har givit mitt ord till admin på att inte gå in där mer. Så jag söker andra vägar och en är ju guiden även om den är seg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser