Gå till innehåll
tisdag 04 mars 2025
JVA1234

VAD ÄR DETTA FÖR STOR MOTOR BÅT

Rekommendera Poster

DENNA BÅT ÄR 8 X 2,80 C/A BRED. VAD ÄR DET FÖR BÅT NÅGON? HELA SKRÅVET ÄR BYGGT I MARIN PLYWOOD C/A 12 mm. KLINK BYGGE. 2 ST VOLVO AQ 110 SAMT 2 ST 100 A DREV. DESSUTOM STÅR DET EN SKYLT MED MADE IN JAPAN. SAMT MOD. R-3 SAMT ETT SERIE NR FRÅN 64 VORE TACKSAM OM NÅGON DÄR UTE HADE EN ANING OM VAD DETTA ÄR EN DEL SÄGER GAMAMAL CHRISS CRAFT. NÄSTA SÄGER NÅGOT IFRÅN STOREBRO BÅTARNA TYP STORÖ, mm. EN DEL SÄGER ATT DESA BÅTAR EJ TILLVERKADES I MARIN PLYWOOD. HUR SKALL MAN FÅ REDA PÅ VAD DETTA ÄR. PLEASE! PLEASE! PLEASE! HÄLSNINGAR JÖRGEN :-( :-( :-( :-(

post-2174-1394234265,2218_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Det är definitivt inte en Storö - byggdes i mahogny på ek och aldrig klinkbyggda. Det skulle kunna vara ett asienbygge och då kanske det kan vara lite svårt att få tag på all info.

Mer kan jag tyvärr inte säga. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag tror det är en gammal Owens en amerikans båt. Har en sån själv byggd på samma sätt men något nyare dvs rakt vid översta bordet. Den här som d har är nog från 50-talet då dom var högre i fören än akterut jfr gamla Chris Craft´ s.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TACK FÖR DITT VISADE INTRESSE FÖR DENNA OVANLIGA BÅT.

DET ÄR EN BÅT BYGGD PÅ ETT VARV I JAPAN SOM HETER IHI CRAFT.

EN KILLE PÅ VARVET VID NAMN KAWAZAKI MAILADE MIG O SA ATT MODELLEN HETER

IRENE 26

DEN VAR BYGGD 1964 SOM TONFISK O HAJ FÅNGAR BÅT FÖR TURISTER.

DEN VAR BYGGD I ENDAST 3 EX.

VAR AV EN TILL USA OCH TVÅ TILL EUROPA.

MITT EX SÅLDES TILL EN BYGGHERRE I STOCKHOLM SOM IMPORTERADE DENNA VIA EN LITEN INPORTFIRMA I STOCKHOLM.

BÅTEN LEVERERADES MED 2 ST VOLVO AQ110 SOM ÄR TOTAL REN IDAG.

DOM SKALL I BÅTEN NU I SOMMAR.

DENNA BILD VAR PÅ EN AV DE VÄRSTA SKADORNA PÅ BÅTEN INNAN JAG BÖRGADE RENOVERINGEN FÖR 5 ÅR SEDAN.

BÅTEN VAR I ETT USELT SKICK

HAR LAGT NER TUSENTALS TIMMAR PÅ DENNA BÅT NU O HOPPAS PÅ ATT FÅ DEN I SJÖN TILL NÄSTA ÅR.

HÖR AV DIG OM DU TYCKER ATT DET FINNS ETT INTRESSE.

M,V,H JÖRGEN

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...