schvidja 0 Postad 18 Januari , 2008 Hårt väder kommer in som ger storm och höga flöden. http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=8644&l=sv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 18 Januari , 2008 Nåt liknande här i ost, men lite senare (imorron). Hinner inte komma iväg till skärgårn idag som beräknat. Trist att va i stan när det är busväder! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loftis 0 Postad 18 Januari , 2008 Tack för varning, grymt schysst att meddela oss! Ha d gött, hoppas ni inte får några skador på era båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 18 Januari , 2008 Börjar tröttna på SMHI, de varnar här å där för den analkande stormen, men på deras prognos i Norrköpings Tidningar/Arkösund skriver de att det blir max 10 m/sek?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
x-mannen 1 Postad 18 Januari , 2008 Beviset på att det blir storm är att alla vindsurfare håller på att förberedasi och åka till Apelviken i morgon... Blir karavan.. /// J-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
schvidja 0 Postad 18 Januari , 2008 Jag vallfärdade över 100mil på 80 talet för att uppleva apelviken, bodde i en golf och surfade hela dagarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 18 Januari , 2008 Var nere och la lite extra förtöjning nu, så det finns inget att oroa sig över http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-cool.gif\ border=\0\ alt=\Cool\ title=\Cool\ />. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 18 Januari , 2008 ligger fruktansvärt bra med våra båtar om man tänker på vinden.. men hade det blåst nordlig vind då hade det vart andra bullar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loftis 0 Postad 18 Januari , 2008 hör att det verkar vara många som har kvar sina båtar i vattnet? Ni lägger inte alls upp dem lr? vad har ni för båtar? Ha d Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 Januari , 2008 Ligger upplagd utanför göteborg med sydvästan rakt på...usch, men förra året klarade jag stormen, hoppas på det denna gång också, får åka och kolla till henne på söndag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgens 0 Postad 18 Januari , 2008 Hej! Är det någon som vet hur det påverkar båtens egenskaper om man kapar masten på en motorseglare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgens 0 Postad 18 Januari , 2008 Jag har precis köpt evert taubes brarsa snipa som låg på blocket och är inte så sugen på att behålla masten på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 18 Januari , 2008 Eftersom du sänker båtens tyngdpunkt, lär den bli styvare och därmed rulla snabbare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgens 0 Postad 18 Januari , 2008 Jag har haft tävlingsbåt tidigare och den tjejen som jag är ihop med har tidigare haft en flipper 570. Och eftersom vi köpte snipan så är vi sugna att njuta av sjölivet lite på ett annat sätt. Problemet är att jag fått indikationer på att om jag inte låter masten vara på så kan jag inte gå ut vid sjögång. Vilket för mig verkar väldigt konstigt. Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgens 0 Postad 18 Januari , 2008 Msten är inte genomgående utan den är monterad på däck Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 18 Januari , 2008 Mmm, verkar som de varnar för allt nuförtiden! För några veckor sedan varnades det för ''isstorm'' (?) utmed västkusten, resultatet var ca: 12-15 m/s och ca: en minusgrad. Dvs. en ganska normalblåsig vinterdag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rikard 1 Postad 18 Januari , 2008 Nu börjar det regna och röra sig lite bland träden i göteborg. Får väl se hur det artar sig sist dom varna för oväder märktes det knappt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Luffarn 8 Postad 18 Januari , 2008 Motorseglarmasten minskar rullningarna även utan segel. Behåll den absolut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruffseglarn 0 Postad 18 Januari , 2008 Tja... den blir lite svårare att segla med.... Sorry... kunde inte låta bli... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 19 Januari , 2008 Runt kl. 07.00 började det blåsa här i Peking, men ren storm blir det nog bara över öppet hav. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 19 Januari , 2008 Jadu. En träsnipa på 8.5 meter, en storebro 40 och en ombyggd fiskebåt.. Det pinar på som fan ute nu kan man säga.. har inte gått ut än men ska strax åka till jobbet så vi får la se hur det känns.. om man kollar på molnen just nu så ser dom ut att komma från väst-nord-väst.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser