captain_cat 0 Postad 17 Januari , 2008 Jag är ny på siten - upptäckte den nyss. Är för närvarande ägare till en motorbåt med 6 kojplatser men har alltid haft båt, både med segel, motor och åror.... Såg i nåt inlägg att det efterlystes tjejer, här är jag - var är ni? Är Sjökapten efter att ha jobbat som styrman i många år på de stora haven. Tror mig veta hur man rattar en båt.... Kan ha fel..... Vill gärna utbyta erfarenheter med andra tjejer eftersom jag alltid jobbat med killar, grabbar, gubbar och män, som ni kanske förstår. Hör av er! Jag kan lite om båtar, underhållning på sjön, mat etc.... Hoppas jag kan bidra! Captain Cat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Januari , 2008 Och du tror att vi skulle gå på den lätta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 17 Januari , 2008 Shure! Är sjökapten och kan lite om båtar och underhållning på sjön. Hur underhåller man en eka? Slipar man eller drar man en rolig historia??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Januari , 2008 Ge den en skrapa, du brukar du ju göra med andra nick...och tjära in den sen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nuklex 0 Postad 18 Januari , 2008 Välkommen till mariguiden, Det finns massa klubbar här på maringuiden te.x båtmat, båtfotoklubben osv titta lite där så kanske du hittar lite som du tycker är intressant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 19 Januari , 2008 Välkommen hit! Kul med lite tjejer som kommer hit som sagt.. ganska mansdominerat här kan man säga =)hoppas du trivs här! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 19 Januari , 2008 Det faktum att man är sjökapten betyder inte nödvändigtvis att man vet hur man rattar en båt. Finns många krattor som har sökaptensbrev. En styrman på båten där jag är skeppare, klarar av att spaka fartyget, men jag skulle inte släppa honom ensam i min segelbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amare 1 Postad 19 Januari , 2008 Taskigt Westfjord 26, bellaragazza o Stig H !!!!!!!!! En ny medlem på sajten och ni hugger direkt. Jag tycker man ska ta folk på allvar och att det är kul med nya röster på MG. Stig H, far du ut ensam så du slipper bekymra dig och du får hålla i staken, ursäkta rorkulten, själv! Och nuklex, bara för att det är en tjej, kvinna som skriver så hänvisar du henne till sidan om matlagning, skärp dig! Välkommen till forumet Captain_cat och bry dig inte om vad vissa skriver för dom finns egentligen inte! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 19 Januari , 2008 Avbön!! Captain Cat välkommen till MG och om du eller siteadmin tycker att jag skall skärpa till mig gör jag naturligtvis det. Trodde att moderna människor som använder forum och bloggar som vardagsmat förstår IRONI!!!! Det är en j..vla skillnad att smutskasta eller kalla folk vid tillmäle på ett forum eller för den delen idiotförklara människor. I ett försök att ironisera över uttrycket ... underhållning på sjön... tänkte jag i min sjuka hjärna på en fråg som härrör sig till vilket dansband som är bäst att boka till en spelning på Silja Symphony. Jag har tidigare utmanat folk här med att det finns inga dumma frågor eller folk som klagat på taskig stavning. Jag skrattar hjärtligt och ironiskt åt Westfjord 26 och StigH´ s inlägg men jag kommer skärpa mig... vill ju inte ha en bann över mig. Förresten vad skall man välja 2-takt eller 4-takt??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Januari , 2008 Skulle jag ha sårat någon med mitt inlägg så måste jag också krypa till korset och säga förlåt, det var knappast det som var meningen med mitt inlägg cat, än en gång förlåt och mycket välkommen till forumet! Det är ingen pretigeförlust att göra en pudel i detta fall! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 19 Januari , 2008 Välkommen C C . En sak vet jag - IRONI fungerar inte i det skrivna språket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Januari , 2008 En sak vet jag - IRONI fungerar inte i det skrivna språket............... är det inte bättre att skriva tror jag, det beror väl väldigt mycket på den som läser det skrivna, vissa kan ju läsa ett inlägg med glimten i ögat och vissa tar illa vid sig oavsett vad som var meningen med det som skrevs, eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 19 Januari , 2008 Jorå Självklart fungerar IRONI i det skrivna spårket. Det är bl.a Roddarn ett levande (död?) exempel på. Å det är så att en bild på en skjuten tomte inte heller är ett rätt sätt att uttrycka sig på PatricS. Kan finnas någon som inte tycker om ditt bildinlägg från dec21. Allt ligger i betraktarens ögon. Läs något av Tage Danielsson PatricS och upptäck det skrivna ordets IRONI. Avslutnigsvis vill jag bara säga att MG består av ett fåtal kungar Westfjord26 är en av dom. La bella de la pudel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 20 Januari , 2008 Jag vet inte vad jag gjort fel när jag skriver att bara för att man är sjökapten är det inte säkert att man kan ratta båten. Har väldigt många exempel på att folk helt utan certifikat av alla slag rattar småbåtar mkt bättre än många sjökaptener. De flesta sjökaptener(utom befähavarna) spakar inte båtarna mer än till sjöss i öppet vatten. Är det kvinna eller man har ingen som helst betydelse. För övrigt seglar jag nästan alltid ensam. Någon gång har jag med någon kamrat eller min något handikappade fru. Så nog håller jag själv i staken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 20 Januari , 2008 Tillåt mig småle! Här har admin tillåtit troll, nicknappning, påhopp och annan skit i årtal, hux flux går man här in med pekpinnar om skärpning när medlemmarna blir misstänksamma mot en nykomling! Den ende som borde be om ursäkt är väl admin, som själva skapat den stämning på guiden som varit och nu råder! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 20 Januari , 2008 Haha...jag får faktiskt hålla med rövarn i detta ämne, skrattretande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 Januari , 2008 Du har så rätt.. men är det så att man misstar sig på en som verkligen är ny så är det bara att göra en pudel och gå vidare, några förväntningar på att admin skall styra upp forumet är det väl ingen som har, dom bemödar sig ju inte ens att svara sina sk. medlemmar, ligger man på ett tag till och vill ha svar på ett antal frågor man har rest i ett antal trådar så blir man väl bannad istället är jag rädd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 20 Januari , 2008 så funkar ju forumen runt om på nätet, guiden har väl aldrig varit direkt kända för att kunna ta kritik, som forum är dom inte ensamma om det heller. Det sämsta med admin här på guiden är alla godtyckliga regler , det skiljer från dag till dag, från medlem till medlem, guiden har aldrig haft en rak linje överhuvudtaget på forumet, och därför är det som det är nu precis som röven säger. Se på en som lamon som man stängde av för att han skrev för många inlägg i dösnack...I DÖSNACK!! Jisses...dösnack är ju dösnack just för den skull, men o andra sidan...dom ropade ju inte på polis som garderoben gjorde en gång... Du skriver om att göra en pudel, tror inte det är rätt sätt att bemöta nya på sajten med att först häckla dom o sedan göra en pudel....men det är ju min åsikt det..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 20 Januari , 2008 Du var mig en trångsynt jävel! Har du varit med och sett vad som hänt på maringuiden de senaste åren? Är det du som jävalas med alla och allt? Westfjord undrar, med all rätt, om det verkligen är något seriöst bakom detta nick. Någonting som visar sig efterhand! Bellagarazza: han eller hon skämtar lite om underhållning på sjön! Med vilken rätt hoppar du på StigH? Vad i hans inlägg passar inte dig? Är du avundsjuk på de som har högre marin utbildning än dig själv? Vilket i nuxlex ilägg strider mot dina låga värderingar? I inledningsinlägget säger Captain_cat att denne: ''kan lite om båtar, underhållning på sjön, mat etc'' Varför skulle det då vara så farligt att rekomendera en forumavdelnig´ ng som heter båtmat???? Är du medlem i FI??? Visst kan det vara kul med nya röster, men då ska de fanimej också vara nya! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 20 Januari , 2008 Lite av kasta sten i glashus...men okej....haha.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 20 Januari , 2008 Skulle du kunna förklara stenen i glashuset? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 20 Januari , 2008 Nä, varför det? Så korkad är du ju inte, eller hur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amare 1 Postad 22 Januari , 2008 Hoppsan vilket ståhej det blev, men det kunde man ju vänta sig.Om jag är trångsynt för att jag kommenterade det jag uppfattade som ett påhopp på en ny medlem så okey men jag är inte en jävel och det är definitivt inte jag som jäklas med alla och allt. Jag varken vill eller skulle kunna vara med i Fi pga. mitt genus och jag är inte avundsjuk på någon som jag inte vet vem det är.Kommentaren om matlagningen uppfattade jag som ”är du kvinna så passar du bättre på andra forum”. Rätt eller fel vet jag inte men jag trampade i alla fall på en öm tå. Ursäkta.Om nu ”Captain_Cat” inte är den hon/han utger sig för att SO WHAT. Det visar sig så småningom.Rovarn! Ditt tal om låga värderingar har nog hamnat hos fel mottagare. Tala om kasta sten i glashus.Jag var en ivrig läsare på MG långt innan jag blev medlem i oktober 2005 och tyvärr har nivån sjunkit med tiden. Alltför många ger sig in i trådar som dom inte skriver ett dugg vettigt i tycker jag. Har fått många kontakter via MG som jag nu utbyter erfarenheter med utanför MG just för att slippa ovidkommande kommentarer.De trådar jag gett mig in är sådana som jag tror och hoppas att jag har haft något att tillföra i. Att jag gav min in den här var kanske dumt för det satte bara fart på ordbajseriet. Admins roll är inte lätt och jag anar att han/hon tycker att det skulle vara skönt om en det blev en uppryckning av nivån på MG.Nu lämnar jag denna tråd och än en gång välkommen till MG Captain_Cat för jag hoppas att du är den du utger dig för och att du vill tillföra något. Jag skulle t.ex. vilja veta vilka destinationer du gick på då du jobbade på sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser