MiljoBengt 0 Postad 17 Januari , 2008 Hittar inte tråden \Nollvision\ som jag startade igår, så här är den igen: Vad anser ni om införandet av en nollvision inom fritidsbåtar? Lagstadga flytvästanvändning. Körkort. Obligatorisk kurs i vett & etikett på sjön för alla som ska åka med i båten vare sig dom kör eller inte. Livflotte på alla båtar över 7 meter längd. Simkunnighetsprov, 200 m simborgarmärket. Hjälmtvång, förekommer ofta skallskador vid olyckor. Vi diskuterade även säkerhetsbälten men la det åt sidan så länge då drunkningsrisken ökar vid en olycka. Max 7 knop i inre farleder Max 20 knop i yttre farleder Alkohollås för alla motorbåtar Vad anser ni att vi mer kan ta upp på den listan? Gärna seriösa förslag denna gång , tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 17 Januari , 2008 Kolla där den hör hemma i dösnack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MiljoBengt 0 Postad 17 Januari , 2008 Dert var synd att någon flyttat den dit, det beror nog på att det var så många oseriösa svar i tråden. Skam den som ger sig, nu tar vi nya ekologiska tag och skapar visioner för framtidens fritidsflotta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Januari , 2008 Visioner för framtidens fritidsflotta kan bara skapas om du lämnar forumet för gott. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MiljoBengt 0 Postad 17 Januari , 2008 Vi vill gärna ta del av fritidsbåtägarnas idéer mm. om du inte vill vara delaktig i viktiga framtida beslut rörande viktiga frågor för ditt eventuella intresse av båtliv är helt upp till den enskilda individen. Vi ger dig ändå möjligheten att påverka beslut som du annars kanske kommer att sitta och gnissla tänder över. Normalt begåvade människor brukar när det väl kommer till deras insikt att man har en chans och tar man inte den så står man där i kölvattnet tillsammans med några andra förlorare och tittar på när seglatsen dragit förbi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Januari , 2008 Normalt begåvade människor brukar inte byta från du till nisats i samma inlägg, när svaret riktar sig till en person, du har återigen visat att du inte är bildad nog för att vara politiker som du utger dig för att vara!!! Senast ändrad av Westfjord26 | 17 januari 2008 | 22:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MiljoBengt 0 Postad 17 Januari , 2008 Detta är ändå bara ett forum på internet, små stavfel eller andra syftningsfel förekommer ibland. Vill inte visa upp mitt Curriculum Vitae här och det vill nog inte du heller, mitt kall är dock ändå politiken, där man kan påverka-förändra. Vill du vara med och förändra? Eller vill du bara läsa om förändringarna i kvällstidningen eller på olika forum? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koljan 0 Postad 17 Januari , 2008 Det tog ett tag och några genomläsningar av dina inlägg innan jag förstod att du driver med oss andra. Gillar särskilt Gärna seriösa förslag denna gång, tack. Klockrent med tanke på innehållet i detta, ditt senaste, inlägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Januari , 2008 Det är klart att man vill vara med och förändra men utan dig, du tillför ingenting i miljödebatten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MiljoBengt 0 Postad 17 Januari , 2008 Jag är blygsam westfjord, men min position säger något helt annat än det du påstår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Januari , 2008 Redovisa den då för oss här så kanske du får några anhängare...eller du kanske är en sådan som tycker det är okej att vara maskerad i en demonstration också? Senast ändrad av Westfjord26 | 17 januari 2008 | 22:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MiljoBengt 0 Postad 17 Januari , 2008 I denna undersökning bestämde vi inom gruppen att vi skulle verka anonymt, och jag begår tjänstefel om jag skriver vilket parti etc. vi tillhör, faktum är att vi har betalt för denna studie då den sker på arbetstid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Januari , 2008 Du ljuger så du tror dig själv, alla partiundersökningar och sympatimätningar faller under offentlighetsprincipen så det är bara att ge sig tillkänna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MiljoBengt 0 Postad 17 Januari , 2008 Var har du fått det ifrån? Om så vore fallet hade Sverige varit ockuperat för länge sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Januari , 2008 Eftersom jag själv är aktiv som fritidspolitiker så vet jag att det är så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koljan 0 Postad 17 Januari , 2008 Bäste Westfjord26. MiljöBengt roar sig bara. Fattar bara inte att han fortfarande tycker att det är kul att driva med oss andra. Det har ju trots allt blivit ett och annat inlägg. Funderade ett tag om MiljöBengt var någon som ville skapa opinion mot Miljöpartiet, men är nu ganska säker på att han/hon bara fånar sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 17 Januari , 2008 Börjar allvarligt fundera på att emigrera... När politikerna ska lägga sig i och bestämma över saker som de inte har något som helst erfarenhet eller vet något om så kan det bara gå åt ett håll. Fråga samerna.. 08:or som ska bestämma allt uppe i Norrland. Vissa idéer här ovan är trots allt bra.. men i det stora hela.. När man förlorar sin frihet till sjöss då kan det lika gärna va.. så, om de förslag som står här ovan infrias, då flyttar jag utomlands! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 17 Januari , 2008 Och som alltid gäller; mata inte trollen *). /A*) Troll se wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll Att argumentera med ett troll är som att gyttjebrottas med en gris. Man kommer ingen vart utan blir bara arg, förbannad och nedkletad. Och först efter en stund inser man att grisen tycker om det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 17 Januari , 2008 Var precis inne på regeringens hemsida... http://www.regeringen.se/sb/d/2473#item14140 Läste något intressant... Kan vem som helst bli kommittésekreterare eller särskild utredare?Man bör ha utbildning och erfarenhet som passar in på det aktuella uppdraget. Om uppdraget till exempel innebär att betänkandet ska innehålla förslag till revidering av lagstiftning är det lämpligt att man är jurist. Har MiljöBengan det..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 Januari , 2008 Det har jag redan förstått, skulle bara kolla om han brast direkt i sina svar, och det gjorde han! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skuff 0 Postad 18 Januari , 2008 Snälla Bengt försvinn från Maringuiden! I början var det kul. Det är inte många som tar dig på allvar längre. Tycker att MG borde lösa detta. Senast ändrad av Skuff | 18 januari 2008 | 22:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skuff 0 Postad 18 Januari , 2008 och dom är seriösa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 18 Januari , 2008 -Måste man vara politiker för att kunna påverka-förändra ? När man vill ha människor bakom sig och sina ide´ r, så är det klokare att uppmuntra människor till olika beslut, än att pådyvla beslut på olika människor ! Jag tycker att du Bengt, inte uppmuntrat till mycket i det avseendet ! ett citat: '' Din sanning är inte min sanning'' Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser