Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
Tronnberg

Det blir en SUPERSOMMAR!!!!!!

Rekommendera Poster

Refererar till dagens Aftonbladet sid 16-17: sen vår - men en fantastisk sommar, sommaren blir MINST lika bra som den 2006, torrt och soligt. Högtrycken dominerar i Sverige i sommar, sommaren blir varm och mycket torr. Allt detta bestämt av väderoraklet Wolfgang Röder (inte blåer). Detta låter skönt med tanke på 2007 års sommar på västkusten. Nu är det dags för vårrustning så att vi kan ta tillvara på alla soliga dagar.

Per Trönnberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas nu att d blir så. En toppen solig sommar skulle sitta som en smäck nu...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De sa våren -07 att det skulle bli en solig och varm sommar med. Och det kommer väl de flesta ihåg hur det blev med det. Tror inte ett smack på att förutsäga väder så långt i förväg. Tycker de har svårt att träffa rätt med prognoser 2-3 dagar framåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man tror på bondepraktikan så kommer det - åtminstone här i norr - att bli en FIN BÅTSOMMAR! \Cool\

Det har stämt förvånansvärt bra de sista 10-15 åren för oss i Norrland.

December var här i Västerbotten den varmaste sen 1929 - om nu det betyder nåt??

Just nu plus 3 grader och regn mest hela dan. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sommaren i jämtland var en utsökt solig o vacker historia 07.östersund vann solligan o det var första gången det hänt. själv så bor jag 25 mil norr om östersund o vi hade ännu bättre väder än östersund.det regnade nästan inte alls på hela sommaren o inte hade vi nå mygg heller.dom torkade bort.under mina 22 år här uppe i nordvästra jämtland så har jag hittils inte upplevt en dålig sommar ännu fridenz rillezzzzzzzzzzz\Cool\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flyttade en skola idag, hittade en död fågel och en död mus där under.. la ihop dom i en hög och fann ett mönster. kunde utläsa i mönstret att de kommer bli en riktig vargavinter i juli!

Så det så! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara denna j-vla blåst lägger av! Åker man omkring i pölen Hjälmaren som på vissa ställen är under 2 meter så förstår ni vad krabb sjö innebär. Förra året så fanns det stunder man funderade över livet när man var där ute

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är som Gesse skriver.

Förra sommaren spåddes av bla. Aftonbladet att bli en superdundersommar.

Hmmmmmm hur var det nu..?

Ja ni jävla norrlänningar med flyt hade kalasväder.

Här så var det 100 villor där jag bor som fick pumpa vatten ur källaren.

En kompis ringde och sa: Vad ska jag göra med bilen i garaget, det strömmar in vatten.

Kör ut den fort som fan sa jag.

Men det är ju vatten upp till instrumentpanelen. hahahahah INTE BRA.

Sen mitt i allt regn så kommer Anticimex och ska besikta kåken.

Hej sa en gubbe. Vi ska mäta fukten i din källare tänkte vi.

Jippi tänkte jag!!!

Men klarade mig utan fukt på ngt konstigt vis.

Så sommaren som kommer kan vi bara hoppas att den blir bra.

Jag har slutat lyssna på Spåkärringar och meterologer.

/BB

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, som sagt, vore kanon om det kunde blåsa lite mindre nästa sommar. Blir ju både mindre vågor och färre seglare att tampas med! \Cool\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kommer att vara nöjd bara gradantalet ökar något.
Men man börjar verkligen lääängta mer och mer! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det är la bara o hoppas!
Sol o värme , lite blåst och någon regndag i veckan för att hålla grönskan vid liv, så vill jag ha det...
Ingen mer än Gedda som ägnar sig åt att spå i diverse döda ting? Gärna lite mer possitiva spådomar dock!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen -varken människa eller dator -kan ställa en riktig prognos så långt fram i tiden.

Spänn av å ta det som det kommer! som tur ä är det inget som vi kan påverka (på kort sikt).

post-1968-1394235317,3123_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Haha! nu fanns det ju båtar med segel innan det kom dylika med motor, så det får du nog leva med. Och dessutom väja för! hahahaha............

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bättre att vara pessimistisk så slipper man bli så besviken. Då kan det bara bli bättre. Dessutom spåddes ju 2007 helt felaktigt till att bli en rekordbra sommar.
\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-sealed.gif\ border=\0\ alt=\Sealed\ title=\Sealed\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aftonbladet har nog den i särklass sämsta prognosmakaren, tyvärr. Med tanke på hur vädret beter sig just nu är det nog bara att vänta och se. Slår ett slag för solsäkra Lule Skärgård. Vi vann väl som vanligt solligan 2007. Ni är alla välkomna hit upp. Luleå Kommuns Skärgårdsgrupp är fantastisk. Kom hit och se själva!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det stavas pengar..! Lösnummerförsäljning till alla som tror att kvällstidningen kan spå vilket väder det blir om ett halvår.. Alltid hittar de på något nytt för att kunna sälja sina lösnummer. Jag tror jag kan räkna på mina tio fingrar de gånger tv-nyheterna hade rätt väderprognos förra sommaren när jag skulle ut.. Sol och ingen vind nästa dag - ösregn och blåst dagen efter när jag var ute med båten.. Mitt förtroende för smhi är i botten!

Finns det något bättre sätt att få reda på vädret kanske..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vädret brukar jag kolla här: www.windguru.cz

Det brukar stämma väldigt bra. Har använd samma site då jag seglat i Medelhavet och på Atlanten, så en liten garanti törs jag lämna. Stämde förra sommaren mycket bättre än SMHI's prognoser. I alla fall här uppe i Bottenviken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vädret blir som det blir. Jag väljer att se det så här: En Irish Coffe i kajutavärmen en regnig dag, är precis lika god som en kall pilsner på berget i solen. Det handlar om att anpassa sig. Men jag hoppas så klart på en kalassommar med värme och sol, ungarna blir gladare och alla med mindre båtar kan njuta, vilket dom är väl värda, alla är vi ju båtälskare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med dig, Botved! Problemet vi har i Lule Skärgård är ju att det rackarns vädret nästan alltid är bra under sommaren. Bjuder dig dock gladeligen på en Irish Coffee om du bara seglar hit. Eller för all del en iskall. Om du, eller nån annan, dyker upp får ni givetvis VHF- eller GSM-anrop/nummer av mig....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste för ett par år sedan att inte ens om man bara slumpat fram en prognos så hade man haft fel lika ofta som oraklet (skojaren) Röder. Som sagt; det blir som det blir...

Men hoppas kan man ju!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det gjorde ni inte alls för det gjorde östersund SÅ DE SÅ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var nere i Björlanda Kile idag det var en virrhjärna som sjösatte, han förutspådde kanonväder under hela våren och sommaren, vem kan säga mot. Blir själv lite sugen efter att idag konstaterat att min gräsmatta växt 10mm vi hade 7 grader och ganska gött väder. Yngsta sonen i familjen har planerat att sjösätta nästa helg

/zippan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är klart att han heter Röder eftersom han skriver i Aftonbladet Eller ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hhhmmm... vad menar du egentligen med uttrycket Ja ni jävla norrlänningar... Ett så´ nt påhopp borde rapporteras som klart opassande...

Hoppas visserligen att du inte menar direkt vad du skrev, att det var en ren miss i tanken vid det tillfället... och att du har vett på att be om ursäkt för uttalandet...

//Keddy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har du alldrig sagt 08 nån gång då jag bara undrar\Wink\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Endast vid tillfälle då jag behövt att dra ett telefonnummer till någon i 08-området... inte annars. Jag förmodar att du antar att jag som Göteborgare går omkring och skriker jä**a nollåttor till både höger & vänster... jag är rädd att jag gör dig besviken... finns ingen anledning för mig att häckla människor över deras ursprung...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår att NÄSTAN alla här på guiden som har läst mitt inlägg såg humorn i det hela.

Be om ursäkt kommer inte på tal.

Har inget att be om ursäkt för...

/BB

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...