Onedge 0 Postad 16 Januari , 2008 Hej! Jag funderar starkt på att boka flyg till Karibien runt den 24 feb, och hoppas hitta en båt/båtar att segla runt med i övärlden i 2-3 veckor. Jag har en del frågor som ni kanske kan hjälpa mig med.. Är det någon som gjort något liknande förut? Jag vet att många beger sig till Kanarieöarna i nov för att hitta båt att mönstra på över Atlanten, funkar det att göra samma sak i västindien? Vart är det bäst att flyga? Vilka hamnar är populära för seglare? Vad kan jag förvänta mig att få betala? och hur stor är chansen att hitta lämplig båt? Räcker 2-3v för en sån här tripp? Anledningen till att det inte kan bli längre är att jag ska vidare till Australien och vill vara på plats där efter max 3v i Karibien. Är du i Karibien och seglar nu och vill ha med en glad, 22 årig tjej i din besättning om drygt en månad, hör av dig! Eller om du är fast i ekorrhjulet här hemma och vill och har möjlighet att följa med mig på äventyr i väst, hör av dig! Jennie http://www.utsidan.se/member/view.htm?ID=34477 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkivdykarn_lw 1 Postad 16 Januari , 2008 Hej! kul med en Utsidare till här (se Kajsa-Warg där.). Karibien låter låter ju lockande, men det längsta ja vågar mig ut på öppet vatten ä väl till Hävringe! Hoppas komma till skott i år. Nu när ja kan stoltsera med en bra GPS (Garmin Map 60C), borde ja väl våga mig ut?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoek 0 Postad 17 Januari , 2008 Tja, den första frågan du bör ställa dig är om du vill betala för seglatsen eller ej. Det finns många möjligheter till att gå ombord som paying-crew i caribien, jag har själv gjort det några gånger. Jag tycker själv bäst om de södra delarna av caribien, och några stora hamnar/marinor där är t.ex. Le Marin på Martiniques sydkust (riktigt stor), Rodney Bay och Marigot Bay på St Lucia, samt Prickly Bay på Grenada. men jag vet inte hur lätt det är att få påhugg där. I den norra delen av caribien, som jag tycker är för amerikaniserad, finns det gigantiska marinor, ffa på de amerikanska jungfruöarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser