Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
Stevemedselcon

ang maringuiden i sin helhet

Rekommendera Poster

Följde några trådar under gårdagen på forumet....och fick mig många garv, men mest är jag förvånad över den flathet som råder från admin sida. Hur fan kan MG tillåta att det sitter folk o kallar andra medlemmar nazist osv? det fullkomligen haglade personliga påhopp på den där miljöbengt under hela gårdagen, jag har inte en aning om vem den snubben är eller vad han står för egentligen o har heller inte blandat mig in i trådarna där han varit.

Ska maringuiden sköta forumet på det här sättet kan ni lika gärna stänga ner skiten....jag trodde det framgått sen länge att dösnack var avdelningen för skitsnack, inte framsidan.

Så hur ska MG ha det? Ska ni sköta forumet eller ska det se ut som det gör nu i trådarna??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, verkar inte som om min metafor funkade. Jag vill återigen förtydliga viket jag gjorde i går redan att jag inte menade att miljöbengt var nazist utan min liknelse var den att bara för att man är bombsäker på sin åsikt betyder det inte att den är rätt.

Nazisterna under 30-talet var också helt bomsäkra på att allt var judarnas fel, därav förintelsen som konsekvens. Dom hade fel, vad gäller inslagen i miljöbengts inlägg så hade dom ingen anknytning till nazim överhuvud taget utan det var sättet att debatera som jag reagerade mot. Det fanns inte heller där, som i flera rörelser, inget utrymme för kritiskt tänkande utan det fanns bara en sanning och den får inte ifrågasättas. Gör man så är man en fiende och blev aotomatiskt utmålad som miljöbov och enfara för mänsklighetens fortlevande och ytterst ansvarig för våra barns undergång på jorden....

Det är möjligt att miljöbengt hade flera korrekta påståenden men det handlade egentligen inte om det utan sättet att debatera och provocera.

Jag vill påstå att om man går in på ett båtforum och säger att vi ska torrlägga båtarna i 2-4 år har man satt nivån för debaten väldigt lågt. Att dessutom genom någon slags hot säga sig representera en grupp som skulle ha inflytande i frågan gör inte saken bättre.

Nu verkar miljöbengt lungnat sig och provocera någon annanstans vilket medför att vi kan återuppta debatteringen där man kan diskutera saker.

//J-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

så om man framför en åsikt fel som tydligen denna miljöbengt gjorde i dina ögon så får man stå sitt kast? för övrigt tror jag inte palestinierna håller med dig.\Cool\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man framför åsikten medvetet på det sätt som Mr B gjorde så tycker jag faktiskt det. Som man bäddar får man ligga, heter det och stämmer bra.

Sen undrar jag om inte MrB fick precis den debatt han ville ha, men det får vi nog aldrig veta.

Nåväl ska vi diskutera palestina så håller jag med om att en oförätt för 60 år sedan inte rättfärdigar en annan oförätt nu... Min högst personliga åsikt är att ett av efterkrigstidens största misstag är just bildandet av Israel . Som plåster på såren för ett dåligt samvete.

Palestinerna som i palestina hade ju inte mycket med förintelsen att göra men kom i kläm.

Nåväl det är en annan diskussion som näppeligen har med båtar att göra.... (om man inte seglar dit...)\Wink\

/// J-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur eller hur så kan jag inte hitta nånstans där den begt gör personliga påhopp på ngn, och det var det tråden handlade om, så min fråga kvarstår, vissa medlemmar gör alltså klart att det är fullt godkänt att ställer du frågan fel så får du var aberedd på konsekvenserna, dvs du kan bli kallad nazist idiot mm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker inte att MG ska sitta barnvakt åt oss ,

vill vi rapportera in ett inlägg bör MG  först då fundera på sin roll som ''filter'' ...

-Alla skall få höras/synas,  även från dom som har fel !\Wink\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Först av allt, för 3:e gången: jag har inte kallat miljöbengt för nazist vilket jag förklarat. Man läser det man vill läsa.

Och nej, jag tycker inte att man skall syssla med personliga utan argumentera för sin sak.

Sen kan man tycka att inläggen är idiotiska, vilket de faktiskt var, på båda sidor i debatten.

Men du kan inte begära att admin skall sitta och läsa alla inlägg. Du får rapportera och så får admin granska.

Sen kan man ju tycka vad man vill men jag tycker nog att flera av Mr B påhopp var personliga. Dessutom fulla med inslag om hot. När man framställer att man representerar en grupp (som jag tror måste framgå vilken i ett sådant här forum) och dessutom skulle ha möjlighet att påverka lagstiftning (vilket jag personligen är övertyga är bara snack) och framställer saker som faktiskt skulle ta död på fritidsbåtlivet och då även göra denna sida överflödig. Så har man passerat gränsen och startat kriget.

Mer eller mindre personliga påhopp sker ju hela tiden och en viss grad får man stå ut med om man skriver på ett sånt här forum. Men det ska vara en gräns och då är det fritt fram att rapportera.

// J-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänta lite. Nu börjar DEN HÄR tråden spåra ur....

Snälla, lägg ner!

Det blev hetsigt sista dagarna. OK. Låt det vara, så kan vi inrikta diskussionen på konstruktiva saker. Jag tycker MG's forum är ett av de vettigare på Internet. En del förlöpningar blir det i diskussioner.

/A

(Sa mannen som just la in en tjejbild och hänvisade till Coppertone i miljötråden om koppparfärg. Men .....OK då.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Typ så är det !!

Eller vad tror du Westis ?

//Lamon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir vad det man gör det till, men å andra sidan blir man inte bättre än vad folk vill att man skall vara............

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...