Gäst Ellung Postad 10 Januari , 2008 Färgen på mitt drev är lite halvtaskig och ganska matt , jag ska åka i en insjö i sommar... Behöver jag måla drevet? Synpunkter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loftis 0 Postad 10 Januari , 2008 I insjö tycker jag inte du behöver det, klart att det ser mycket finare ut om du gör det. Vilket kanske är värt den timmen det tar att måla. Ha det så fint Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ellung Postad 10 Januari , 2008 Jo visst ser det finare ut om jag målar men det ser jag inte mycket av när båten väl ligger i sjön... Men har det betydelse för korrision? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loftis 0 Postad 10 Januari , 2008 Vad jag har för mig så är det mindre risk för korrosion i insjö, men jag hade målat för att vara på säkra sidan, kan dock inte ge ett garanterat svar. Men vad jag vet innehåller ju havet mer Natriumklorid, kloridjoner ger större effekt på korrosion, så i insjö borde det vara mindre. Dock lovar jag inget. Kanske finns någon annan som kan fylla i mitt svar? Hoppas du får svar på din fråga... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser