loftis 0 Postad 9 Januari , 2008 Någon som vill dela med som om erfarenheter kring SailMail? Om det fungerar bra och vilken utrustning som behövs. Har kollat runt lite på nätet, men vill höra andras erfaranheter. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 10 Januari , 2008 Om jag fattar det rätt så behövs det en satelittelefon/radio/sändare/mottagare för att överhuvudtaget kunna skicka från en segelbåt var som helst. Så vad är specifikt för sailmail?Har jag missat nåt? Kan ej svara på din fråga men är väldigt nyfiken på svaret själv. Hälsningar,Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
contessa 1 Postad 1 Februari , 2008 Ja jag har sätt det men inte använd själv jag vill minnas att det var EXTREM långsam det tar ungefär 2 minuter at får ut et mail motsvarande en A4 sida vilket är ok men problemet är att tar emot eftersom somliga glömmer eller vet inte att man tar emot med 4800 baud som allra mest ( som dom allra första modemen)därtill kommer kanske lite junkmail sen är det kört.för att kunna köra det hela behöver man en Pactor modem och et SSB radio tror jag. pactor modem är väldigt dyrt tror at det ligger på 5000.- men någon kanske kan rätta mig det är vad jag kommer ihåg. Men det är säker bra för at kunna skicka meddelanden då då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser