Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
Rexco

Segmo båtar

Rekommendera Poster

Segmo 23-25 finns d något sådant eller är jag fel underättad??? Är specielt nyfiken på en specifik nyhet med liten hytt och runt 300hk i maskinrummet.. Den skulle varit med på stockholmsmässan förra året, och om inte vet någon om den visas på Göteborgsmässan i år???

Har för mig att Segmo bara gör större båtar typ 30 fotare men man kan ju ha fel... Någon som har info bilder på dessa vrålåk med hytt...

!!!MVH REXCO!!! Som undrar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt men skroven och båttypen är liknande.. Har spanat lite på Deltan men dom är lite för dyra för min smak..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fina båtar det med men inte riktigt i min prisklass, båten jag söker är jag nästan säker på att Segmo har tillverkat och at den är antingen 23 eller 25 fot. Den ska enligt uppgift finnas tillgänglig som utombordarversion oxå. Någon som vet???

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Envisas fortfarande med att d ska finnas en 23 eller 25 fotare, från segmobåtar.. Hmm ska spana efter denna unika skapelse på mässan..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena,

Du har helt rätt i dina antaganden, det finns en Segmo 23 som har nästan samma skrov som Delta 25, Smuggler 24 och Smuggler 245. Den påminner väldigt mycket om Deltan fast den har lite annorlunda inredning. Jag har en kompis som har haft en Segmo 23. Bra båt. Segmo tillverkar bara på beställning och det brukar vara lååång leveranstid hos Segmo-Pelle.

Själv har jag en Delta 25 som jag är väldigt nöjd med.\Smile\

Hilsen

Peter 

post-10000515-1394235327,1983_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för infon, kändes lite pinsamt o ringa i fall d inte var sant.. Jo på jakt efter hytträser är jag, hade tänkt mig en formula 27 från början. Men känner att jag måste försöka förlänga sesången på nått vis.. Har länge sneglat  på Deltan på Galärbryggan men den är lite i dyraste laget än så länge. Och så har den vad jag kan minnas ingen dörr ut till akterdäck utan kapell vilket jag ser som ett litet minus.. Men den är mycket snygg, och går säkert mycket bra i sjön??? Sedan så har jag för mig att Segmo 23an har hytt med dörr och utan hopp upp till akterdäck..

Men Segmos 23fotare kanske är dyrare än Deltan??? det vet ja ju inte än. Lite konstigt att dom inte har med denna modell på hemsidan. Kanske har dom flera instressanta modeller som man inte vet om.. Hoppas dom finns med på båtmässan så man får chansen att titta lite närmare på dessa båtar som lyser med sin frånvaro här på västkusten.. Huu så många båtar så svårt att välja..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena, jo det är riktigt , det är en kapelldörr som kan kännas lite sladdrig men jag har inte upplevt den som ett problem men visst kan det kännas skönt att kunna låsa om sig. Den stora fördelen med Deltan är att det går att öppna upp halva taket så vips har du en öppen båt när vädret tillåter. När det blir kallt eller taskigt väder drar jag bara igen luckan och drar igång värmen. Sedan kan sittandes i skjorta glida förbi stackarna i öppna båtar som fryser.

Deltan går kanonfint i sjön och i låga farter går den dit man styr, den driver inte i sidled som en del andra båtar gör i låga farter vilket underlättar när man ska angöra en brygga eller köra i trånga kanaler. Priset är nog ganska likvärdigt för en ny båt men jag är inte riktigt säker. Jag köpte en -05 Delta 25  SC för halva millen ungefär.

Jag har svårt att tro att Segmo ställer ut, gubben är lite knepig tydligen och sedan är orderblocken fulltecknade har jag hört. Ett allternativ kan ju vara Smuggler 24 cupé som i stort sett har samma skrov som Delta och Segmo. Finns i några få exemplar. 

Du som är intresserad av båtar med lite mer kräm under motorluckan borde ta en titt på www.boatlife.se och www.boatsite.se där det frodas av potenta båtar både med och utan tak:-) 

Hilsen

Peter

Senast ändrad av peav | 31 januari 2008 | 00:37

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm har nu hör mig för lite på vad en mini segmo kan tänkas gå på och i runda slängar med den utrustning ja vill ha så hamnar ja iaf på fel sida 600 000kr strecket.. D lutar nog kanske åt en Delta iaf då den har mycket standardutrustning som kostar dyrt på likvärdiga konkurenter...

Och för att vara ärlig d ända jag tycker är känns lite illa med deltan så är d kappellbiten man rullar ner från takluckan. samt att sikten åt sidorna ser ut att vara lite dålig från förarplatsen..

Men hur är d egentligen går båten att nyttja året om??? och är d bra sikt även åt sidorna från förarplatsen???

Alltid bra att höra erfarenheter från ägare och inte säljarnas alltid lika positiva säljargument.

Dåså då står d kanske bara mellan delta och smuggler 24cabin.. fast deltan är snyggare men tyvärr oxå mycket dyrare.. Men kanske går att köpa för under 500 tsen om ett par år??

Drar den mycket soppa?? i sånna fall hur mycket?? Kan väl knappast vara törstigare än nuvarande jänkare???

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill ha vill ha. hoppas bara att d finns några kvar till nästa sesång. Har så otroligt mycket beslutsångest när d gäller nästa båt.. Finns för mycket att välja mellan även om man nu letar efter en liten hytträser så finns d nästan för mycket att välja mellan..

!!!MVH REXCO!!! Och tack för infon...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...