Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
Nitro

Namnbrickor till medlemmar under båtmässor?!

Rekommendera Poster

Som Gedda redan påpekat närmar vi oss mässdags, dvs den i Göteborg. Eftersom jag varit på några där även maringuiden deltagit och deras monter visat sig välbesökt. Har jag tänkt till och lämnat ett förslag till siteadm om att förse oss båtdårar med namnbrickor. För att på så sätt lättare få kontakt med likasinnade.

Svaret från maringuidens ledning var att förslaget är bra men inte genomfört nu pga den korta tiden till mässan. Enligt mig är svaret SKITSNACK! Ifall tanken var bra så är det bara att införskaffa namnbrickor samt lämpliga papperark med maringuidens emblem så kan var och en som är villigt/intresserad av att ge sig till känna skriva ner sitt nicknamn. För att på så sätt lättare identifiera personerna vilka man chattat, skrivit inlägg eller svarat på inlägg.

Det var mina tankar, vad tycker ni andra? Är det inget så är det ok för mig. Men är ideén bra så vore det väl synd ifall vi inte kunde få kontakt med varandra, eller? /Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra förslag

Det kan inte vara några som helst problem att

få fram några namnbrickor innan mässan.

//Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla!

Som sagt, vi tycker att idén är kul och såklart är den genomförbar och bra för alla på MG. Anledningen till att vi ville vänta var att vi ville få med detta i ett större sammanhang och göra en större happening kring Maringuiden och våra medlemmar på mässan. Det är det som vi inte hinner få till fram till GBG-mässan. Men att enbart trycka upp namnskyltar med vår logga kan vi såklart göra.

Därför kommer här en hälsning att alla som är intresserade kan komma förbi Maringuidens monter och hämta ut sin namnbricka, så får vi ta detta i ett större happeningsammanhang nästa gång.

Hjärtligt välkomna till vår monter!

Vänligen maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanon, jag kommer och hämtar en namnskylt.

Bra förslag Nitro och kul att ni genomför detta Maringuiden.

Vi ses på mässan.

Mvh Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Joho Kolla hur skickligt dom här skyltarna är utformade (nummer)

post-19228-1394235313,3201_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

precis.. man får ett nummer efter hur många inlägg man har skrivit :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gäller ju att ösa på då så man blir ett VIP högdjur

Gå runt bland båtarna och dricka skumpa å annat \Tongue

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I ett annat marinforum maringarderoben.se skall de som åker till mässan ha en rostig bit fartysgplåt under armen för att känna igen varandra. Rolig ide det också

Senast ändrad av peter_segel | 11 januari 2008 | 00:04

Senast ändrad av peter_segel | 11 januari 2008 | 00:05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

orven jag tror du tillhör toppen ändå med dina 1550 inlägg ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maringarderoben brukar väl växla mellan att ha dumstrut som huvudbonad eller mössa med propeller när dom besöker mässan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej något sådant har inte infriats på det andra MG: t, när det gäller uppräknade attrejaljer.

Men det är visst tröjor på gång.

Ett steg i rätt riktning för gemenskapen.

Verkar bli en krogrunda som avslutning åxå och Rillez bösar 100 mil för att kunna ta en öl med kamrater.

PEO har inhandlat X 2000 för säker och snabb färd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det blev ju en hel del inlägg med svall, framförande av båt och inte minst vid räkans tråd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanon, bra initiativ. Hoppas på att möta MG:are så kn vi ju svinga en bägare eller två eller......

Det var ett tag sedan jag var ute i Götet, men om den finns kvar så finns det en restaurant med radiostyrda båtar som man kör fram det man vill ha från baren med. Ligger bakom avenyn om den finns kvar, tror den hette räkan.

kema

Senast ändrad av kema | 12 januari 2008 | 18:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag behöver verken plåtbit eller namnskylt... Ni som vill kommer att känna igen mig ändå.

//Lamon

Tänk på det !!!

Senast ändrad av Lamon | 12 januari 2008 | 17:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men Lamon, du skall inte ta inlägget personligt. Du kanske både syns och hörs, men det finns även sådana ex mig som är lite blyg och tillbakadragen men kanske ändå vill vara en del av mg familjen. Då är väl detta ett sättt ge sig till känna i verkligheten\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-embarassed.gif\ border=\0\ alt=\Embarassed\ title=\Embarassed\ />. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte tagit nåt personligt. Sa bara att jag kommer att kännas igen, så om någon vill ge sig till känna då så är det bara att knacka på axeln. Vilket jag hoppas att några gör, men man vet ju aldrig...

//L

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej siteadmin och ägare av maringuiden. Ni måste skapa mervärde för oss medlemmar i maringuiden. namnskyltar i all ära helt OK men MER.....????  En ide är att ni har föredrag som är gratis för medlemmar men kostar får andra intresserade, rabatter på några prylar vi MÅSTE ha eller bara en träff med mingel.

Finns massor av mer saker att göra men VARFÖR INTE FRÅGA OSS HÄR PÅ FORUMET vad vi vill ha/göra på mässorna som ger oss mervärdet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Klart det kommer bli mervärden för MG-medlemmarna. Dock hade vi tänkte berätta mer om detta i nästa nyhetsbrev men vi kan ju redan nu pysa ut att vi kommer skänka 200 stycken Fleecjeackor till våra medlemmar som loggar in i vår monter. Men som sagt, mer info om detta kommer senare.

Hälsningar maringuiden.se 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

MG kan inte tjäna många kronor på denna site(nej, banners är ingen guldgruva;)).

Så jag kan inte ställa några krav på att MG ska ordna massa kostsamma saker för mig på mässan. Skulle ha mer förståelse för det om det t.ex fanns nån slags VIP-status på siten, som man betalade för per månad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

20.gif20.gif  20.gif20.gif

Betala för en status Jojo vad vill du ha och vad betalar du ?

Ujuj du är en guldgruva.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad sa man ha en Vip-Status till? kollar man vid sitt nickname tillvänster så ser du även hur många inlägg personen i fråga. där har man ju ett hum hur aktiv man är på forumet. en form av status

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En del föds till status och en del måste köpa den.

Jag skiter i status och kan gå som jag är.

Behöver inga gulhandtag på skethuset för det spelar ingen roll för där inne så gör vi samma sak (hoppas jag).

Vet en som sålde Biblar med köparens namn ingraverat i äkta guld.

Undra om dom fick någon stausplats dit dom kom.

165fs373950.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...