aprikos 0 Postad 7 Januari , 2008 Vet någon var man kan köpa Hardtop till Maxim,Efter att jag kontaktade Stegoplast fick jag besked att dom har lagt ner tillverkningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 7 Januari , 2008 Det fanns ingen möjlighet att låna/hyra formen/formarna av Stego?? Fortfarande lika nöjd med motorbytet?? Vad blev totalpriset på bytet ungefär?? Mvh/ Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amiga 1 Postad 10 Januari , 2008 Hej alla Maximare Jag har pratat med Stefan Bjärle på StegoPlast i dag, det finns 2st färdiga tak och dom kommer att tillverka flera. Så vi som är taklösa kan vara lugna. Mvh Peo L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 11 Januari , 2008 Då är det bara att ni beställer ett, för det är värt varenda krona. Med Hardtoppen så blir det en helt annan båt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 11 Januari , 2008 Näe inte ska jag beställa ett, ska utvärdera kapellfunktionon några år först jag... Men jag förstår att det blir bra med att riktigt tak och har varit ombord på en Maxim med ett monterat på och det såg finfint ut.Personligen är jag dock lite tveksam till utseendet ovan framrutorna,tycker att utkjutet föröver vinklar av lite väl mycket uppåt.Framförallt mitt på i framkant ovan mitt alu-listen.(om nån nu fårstår sig på den beskrivningen...) men annars så..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amiga 1 Postad 12 Januari , 2008 Är det någon som har bra bilder när taket sitter på båten? Hur blir det med kapellinfästningen? Hur monterar men taket mot rutramen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 12 Januari , 2008 Tyvärr så har stegos gjutform blivit lite mjuk därav vinkeln mellan rutorna men om man trycker ner taket i framkant när man ska montera det så blir det bättre.. Kapellinfästningen är ingjuten i taket och det gamla kapellet passar... Taket monteras med hjälp av skruvar direkt i alulisten.. Försökte lägga in ett par bilder men det funka inte Senast ändrad av illern1 | 12 januari 2008 | 11:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aprikos 0 Postad 12 Januari , 2008 Ja jag är mycket nöjd efter att kört 2 år med den nya motorn. Båten uppför sig mycket bra när man kör ca 9-12 knop,den blir mera kursstabil. Förbrukningen vid denna fart är ingen skillnad mot den gamla motorn ca 1 lit distans. Toppfart en är beroende på tom båt eller semesterpackning. 14-16,5 knop. Pris på motorn drev 129000 jag fick 18000 för den gamla. Sedan tillkommer nya slangar,isolering. Eftersom jag gjorde byte själv kom jag undan med ca 120000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser