ss2100 0 Postad 6 Januari , 2008 Hejsan kan nån rekommendera en importfirma som sköter allt (ce,land o sjötransporter ja hela paketet) från New York eller närliggande hamnar? Har hittat en väldigt intressant båt, men alla båtförmedlare ja hittat jobbar i floridatrakten. Båten är en ca 30 fot står på trailer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 7 Januari , 2008 http://www.yachtbrokersweden.com/ Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
errol 0 Postad 7 Januari , 2008 www.boats.de Dom fixar det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyran 0 Postad 7 Januari , 2008 Transport kan du kontakta ett företag som heter Infranordic, de specialicerar sig på privatimport. CE-märkning däremot gör de inte... finns dock massor att läsa om hur du kan göra detsjälv å spara pengar... /(lyran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 8 Januari , 2008 Måste bara citera ovan påstående: Man måste vara en notified body eller anmält organ som det heter i Sverige för att få utföra en korrekt CE märkning, fick tidigare göra den själv men icke längre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 8 Januari , 2008 Precis detta är en sak ja forskat en hel del i, och därför vill ja ha det gjort innan båten anländer till eu-område. Tackar för dom förslag ja fått nu ska det göras en offertrunda... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 17 Januari , 2008 Jo dom fixar nog transporten men tyvärr inte ce-märkningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 17 Januari , 2008 Kontakta Fredrik på Boats.de, vad jag vet kan Du CE märka i Tyskland...?.men ring honom så får Du klara besked !!!!!Spelar ingen roll att dom finns i Florida, sköts elegant från Pompano Beach. Men låt någon besiktiga din båt först, kostar kring 3-4.000:- men är värt pengarna, Fredrik har nog oxå dom kontakterna. Berätta gärna hur det går för Dig, många är intresserade o vill veta!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 17 Januari , 2008 Har varit i kontakt med boats.de och dom gav nog kontaktuppgifter till nån som ce-märker. Jag skulle bara vilja ha allt färdigt om ja köper en båt så man inte behöver blanda in så många olika. Fast deras kontakt har intressanta priser http://www.marine-care.de/preise.html Senast ändrad av ss2100 | 17 januari 2008 | 21:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 18 Januari , 2008 Priserna var bra, sen tillkommer åtgärderna som behövs göras för att få den ce-godkänd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 26 Januari , 2008 Håller med en del. Anlita www.boats.de Det räcker med dom,proffsiga på allt dom tar i,har nyss varit där o älsat på dom. Har bara gott o säga om dom!!!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_JJ 0 Postad 26 Januari , 2008 Kan bara hålla med föregående talare!!!De är kanon!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 22 Februari , 2008 Hej båtkamrater! Jag har för avsikt att importera en båt från staterna med hjälp av Boats.de men har tyvärr inte fått tag i dem, varken Fredrik eller någon annan. Har prövat i två veckors tid nu, via mail och tfn...utan resultat Har dom försvunnit ? det finns andra aktörer men det verkar som om folk är mest nöjda med ovanstående (Fredrik) Till trådens skapare, hur mycket fick du betala för frakten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 22 Februari , 2008 Har inte köpt nån båt ännu, båten som ja ville ha blev såld så ja söker vidare. Frakten torde ligga på ca 10-12000$ enligt dom offerter jag fått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 23 Februari , 2008 Båtmässan i Miami pågår för fullt. Så det kan vara svårt att nå dom precis nu. Har en kompis som köpt en båt nu i veckan av Boats.de. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 23 Februari , 2008 Båtmässan i Miami pågår för fullt. Så det kan vara svårt att nå dom precis nu. Har en kompis som köpt en båt nu i veckan av Boats.de Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 23 Februari , 2008 Okej, det kanske är därför- hoppas man får svar snart annars så får jag använda mig av en annan importör, vore synd eftersom Boats.de har goda referenser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 23 Februari , 2008 Det var ju synd att den var såld. Lustigt nog så har jag fått svaret när något objekt är sålt att den är såld till just Sverige Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 23 Februari , 2008 Ja,precis. Men det e bara o ligga på. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knasen6 0 Postad 17 Maj , 2008 www.mitrans se (har jag själv anlitat med gott resultat) Senast ändrad av knasen6 | 17 maj 2008 | 11:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blue-Label 0 Postad 17 Maj , 2008 Hej, Se till att båten är CE-märkt innan den når svensk hamn. Väl i Sverige kan CE-märkningen bli en mycket dyr historia. De CE-märkningar som sker i USA och t.ex. Tyskland verkar rent administrativa, dvs dom fixar papper och CE-skylt och tar bort halonsläckaren. En riktig CE-märkning kräver belastningsprov mm och kostar därefter. Tänk på avgaskraven som tillkommit (tror det är fr.o.m 2005). Jag hade samma problem, hittade de bästa båtarna i norr (NY, Maine mm) men alla importörer jobbar från Florida och de ville inte åka upp till NY för att ombesörja besiktning, CE-märkning och transporter. En anledning är att transporterna från NY, NJ är mycket dyrare än från Florida. Dom lovade att hitta en bättre båt (eller minst lika bra båt i Florida trakten) men för äldre båtar sliter solen mycket på båtarna i södern. Dessutom tas inte båtarna upp under vintern så motor- och drevservice blir inte lika naturligt att göra regelbundet (årligen). Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser