Musik 0 Postad 6 Januari , 2008 Läst lite i forumet om oxalsyra. De flesta använder det tydligen på gulnade skrovsidor och skitiga vattenlinjer. Mina skrovsidor är väldigt vita och fina, däremot ser inte ovansidan bra ut (se bild). Kan man använda oxalsyra även på däcket (halkytor, hytt mm). MVH Göran (God fortsättning på det nya året förresten) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 6 Januari , 2008 Absolut, tvättade hela båten med Autosol waterline i våras, sedan vanlig tvätt och vax, blev kanonfint. så kör hårt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 6 Januari , 2008 Glömde en sak, prova att köra med högtryck först, mycket skit försvinner då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 11 Januari , 2008 En fundering kring mitt flammiga däck. När det är soligt och torrt ute så ser mitt däck jättefint ut. Man kan inte se en antydan till flammighet. Det är bara vid fuktig luft och givetvis regn mm som gör att däcket ser väldit flammigt ut. Konstigt?! Se bilden och jämför med min blid i första inlägget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser