Luffarn 8 Postad 5 Januari , 2008 Det mesta av inredningen i båten är oljad teak, durkar bord och stegen ner är lackat. Tycker den oljade teaken är väldigt snygg och vågar mig inte på att börja lacka hela inredningen, trots goda föresatser skulle det nohg bli en massa rinningar, bubblor osv. Det ser som sagt väldigt fint ut men runt pentryt är det liksom skitigt och fläckigt. Skulle jag få teaken fin och snygg där igen skulle jag kanske våga mig på att lacka där, det är inte så stora ytor. Någon som har erfarenhet av Internationals Yachtline Teak Restorer? Den ska rengöra och bleka teaken till ursprunglig lyster enl Hjertmanskatalogen, låter nästan för bra för att vara sant.Inredningen är förut oljad med Internationals teakolja. Nära golvet på kojsidorna är det lite halvskabbigt efter skor också. Jag har sett att även Sika har en serie medikmenter för det här, nån som provat? http://www.sika.se/teakvardsprodukter.asp Det mesta av all inredning ser ut som om det var nytt, snyggt som 17 med oljad teak tycker jag, och tydligen ganska hållbart också, båten är från 85. Därför vill jag köra på i samma stil. Alla tips om snygg inoljning mottages tacksamt. Senast ändrad av Luffarn | 05 januari 2008 | 13:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser