Krajan 0 Postad 8 Januari , 2008 Bayliner, 2550, äldre modell men nyrenoverad /Fru K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 8 Januari , 2008 Det låter inte som drömbåten,den uppfyller inte många av era krav! men säkert en trevlig båt i hundratusen kronors klassen(gammal!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 8 Januari , 2008 Känns som om fru Krajan tycker att 400 000:- är i mesta laget http://www.blocket.se/vi/14736323.htm?ca=11_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kanshepeter 0 Postad 8 Januari , 2008 var in och kollade på båten,,huuu, inte så snygg, men jag ska ju inte ha den, så klart.. carver 25 montego, är riktigt nöjd,,bra med plats, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kanshepeter 0 Postad 8 Januari , 2008 vi är två vuxna och två barn en hund, och det funkar kanon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kanshepeter 0 Postad 8 Januari , 2008 Bayliner 2855, snygg båt,,har kollat några och riktigt bra planering, sen är det alltid bra pris på amerikaner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fru_Krajan 0 Postad 9 Januari , 2008 Lockande är att den finns inom köravstånd, har inte sett många Bayliner på nära håll... Den är för gammal, för liten m m. Fattade inte annonsen riktigt, vad är renoverat, motorn eller bara en uppräkning på vad som är gjort i övrigt? Finns det Bayliners med peke o öppet räcke fram? Eller fixar man det själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 9 Januari , 2008 Hej! Alla Bayliner samt de flesta amerikanska båtar i den storleken ni letar efter har stängd förpulpit (det är ju endast i Norden som man går in med fören först) Men att kapa av två rör eller i vissa fall endast skruva bort den stängda delen för att öppna upp är inga större problem. Om ni dessutom sedan vill göra något liknande som bilden visar så är det bara att besöka en plåtslagarfirma och låta dem bocka till rör i rätt vinkel och sätta på ett par pulpitfötter. Några fler bilder nedan. http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album398/DSCF1704?full=1 http://www.baylinerownersclub.org/gallery/Winterstorage/DSC00062?full=1 http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album318/DSCF2390?full=1 Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 9 Januari , 2008 Håller med i litet men inte mycket.. Om en dieselmotor ä en investering d har jag ingen större erfarenhet av men för Svenssonåking så blir Dieselmotorn dyrare iaf. Den måste hursom helst underhållas varje år oavsett timmar på mätarn. Sedan så tillkommer saker som turbobyte, byte av intercooler etc.. Saker som just VP har haft lite krångel med och som är vansinigt dyrt att byta eller laga.. Allt sånt slipper du med en bensinmotor. Att Vps drev skulle vara så mycket bättre än Mercrusiers tvivlar jag starkt på.. Visst VP var först med DP och riktig koppling men nu ligger dom lika och VP är desutom dyrare delar till så jag vet inte om d skulle vara någon vinnare i långa loppet.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fru_Krajan 0 Postad 9 Januari , 2008 Persk, Tjusigt! Vad drar båten/distans? Senast ändrad av Fru_Krajan | 09 januari 2008 | 18:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
balt 0 Postad 9 Januari , 2008 Visst blir en bensinmotor dyrare i inköp än en motsvarande bensinare. Det jag menar är att dessa pengar har man igen (och kanske lite till) när man i framtiden säljer sin båt och då kanse mer specifikt om det är en dyrare båt. Det är klart att en motor, oavsett drivmedelstyp, måste underhållas. Hur ofta byter man turbo och intercooler? kanske efter flera tusen timmar! Med risk att få på nöten av någon hävdar jag i alla fall att VPs drev är bättre än Mercruisers. Dessutom har VP de elektroniska reglagen som förenklar dragning och dessutom finns heller inte risken för kabulagebrott, något jag råkat ut för med Mercruiser i kritiskta lägen! Men, men det är ändå så att Krajan och fru är så förnuftiga att de köper den båt som pasar dem oavsett vad vi alla här har för uppfattning. Senast ändrad av asphen | 09 januari 2008 | 18:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 9 Januari , 2008 Jo men d är ju en begad båt vi diskuterar, så turbobyte och krångel med läckande intercooler ser jag inte som ovanligt. Detta har hänt flera kad42 och 44er med få gångtimmar på mätarna.. Uselt tycker jag när dom gamla ad41orna sällan krånglade och var närmast oförstörbara.. Hur mycket har d då hänt sedan dess?? Med mina mått mätt går d baklänges med iaf minst 2 saker kvalitet och hållbarhet.. Snart så måste man vara rymdforskare för att serva en ny dieselmotor timdebiteringen på marinorna är hög och vinsten med att köpa en Diesel blir mindre för vart år.. Ang valet av drev så är d ju oxå en prisfråga, den ekonomiska väljer Alpha drev som är billigt och enkelt att serva.. Lyxlirarna som vill ha bättre gång i sjön samt lite lättare manövrering väljer Merc Bravo eller Vps DP .. Den som vill lyxa till d lite extra kan ju lägga till och få ett Vp drev med IPS Jojstick, kul pryl men dyr. Och ja jag har både provat Merc och Vp drev båda Dp och ingen större skilnad... Hur som hellst så tror jag att man får mest för pengarna om man köper Mercrusier.. Bara en Idee alltså... !!!MVH REXCO!!! Senast ändrad av Rexco | 10 januari 2008 | 21:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Harald 2 Postad 9 Januari , 2008 Det är disseln som gäller, glöm bensin . Dissel motorn är mycket säkrare har arbetat mycket med bensin dissel för båtar. Så köp dissel , en som vet. MVH Harald Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 9 Januari , 2008 Intresant utveckla gärna detta. Pålitliga prisvärda dieselmotorer är högst intresanta för många. Jag finner VPs nyare grejer överskattade men rätta gärna om du har andra positiva erfarenheter från övriga märken.. Dom jag finner intresanta är peninsular och lombardini samt cummins som är en välkänd och bra tillverkare av Dieselmotorer.. !!!MVH REXCO!!! dock finner jag d överdrivet att montera en Diesel i en mindre planande båt typ min... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 9 Januari , 2008 Dissel eller gnissel?Nu börjar tråden spåra ur! Krajan behöver fortfarande en båt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kanshepeter 0 Postad 10 Januari , 2008 Håller fortfarande på att ni ska kolla på en Nordamerikansk båt. Innan min familj bestämde sig för vår Carver montego (28fot) så kollade vi på Bayliner och Sea ray, och alla tre är kanon, men planeringen är överlägsen i Carvern. men som sagt det är en smaksak. Men för vår familj 2 vuxna & två barn så är det perfekt, i midcabinen sover två vuxna bra, och sovplatsen i förpiken två vuxna och ett barn utan problem, rymlig toa, bra pentry med stor kyl, sprit/elkök med två plattor och en ugn micro. Fäller man upp sängen i fram, så kan sex personer sitta runt bordet. Så är det något amerikaner är bra på, så är det utrymme. Fast det är klart om vi var Amerikaner, så fick vi nog bara plats med tre personer ;-) ombord. På vår så är pulpit numer öppen i fram, det en lätt match, bågfil och sen köper man två pluggar på SeaSea. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser