Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
fredddan

Var köper man epoxy till bra pris?

Rekommendera Poster

Tjenare jag ska bygga en plywood båt och behöver ganska mycket epoxy, jag undrar var man köper det till ett rimligt pris? Jag bor i Ale (3 mil norr om Göteborg) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Normalt sätt så är det ungefär samma pris på marinepoxi i mindre mängder oavsett var du vänder dig men om du inte har något emot postorder så har kompositfabriken ( www.kompositfabriken.se ) bra priser (ligger på kanske 60% av vad det brukar kosta över disk för de här i Sverige mer kända fabrikaten)

Själv så använder jag Nils Malmgrens epoxi ( www.nilsmalmgren.se ), lista med återförsäljare hittar du på hemsidan.

Senast ändrad av sotarn | 04 januari 2008 | 00:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej jag tackar för tipset. Jag har en fråga till och det är om man vill exempelvis vill måla skrovet svart efter man man byggt båten i plywood, ska man måla efter eller före man epoxar med lim? Min tanke var att man epoxar först målar sedan och lackar med båtlack efteråt, rätt eller fel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är riktigt. Limma och laminera först, måla sedan.

Epoxin bör skyddas mot allt för mycket solljus eftersom uv-strålningen gör epoxin spröd i önödan, så man rekommenderar alltid att man  målar eller klarlackerar epoxi.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...