fredddan 0 Postad 3 Januari , 2008 Tjenare jag ska bygga en plywood båt och behöver ganska mycket epoxy, jag undrar var man köper det till ett rimligt pris? Jag bor i Ale (3 mil norr om Göteborg) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sotarn 0 Postad 3 Januari , 2008 Normalt sätt så är det ungefär samma pris på marinepoxi i mindre mängder oavsett var du vänder dig men om du inte har något emot postorder så har kompositfabriken ( www.kompositfabriken.se ) bra priser (ligger på kanske 60% av vad det brukar kosta över disk för de här i Sverige mer kända fabrikaten) Själv så använder jag Nils Malmgrens epoxi ( www.nilsmalmgren.se ), lista med återförsäljare hittar du på hemsidan. Senast ändrad av sotarn | 04 januari 2008 | 00:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredddan 0 Postad 4 Januari , 2008 Okej jag tackar för tipset. Jag har en fråga till och det är om man vill exempelvis vill måla skrovet svart efter man man byggt båten i plywood, ska man måla efter eller före man epoxar med lim? Min tanke var att man epoxar först målar sedan och lackar med båtlack efteråt, rätt eller fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sotarn 0 Postad 5 Januari , 2008 Det är riktigt. Limma och laminera först, måla sedan. Epoxin bör skyddas mot allt för mycket solljus eftersom uv-strålningen gör epoxin spröd i önödan, så man rekommenderar alltid att man målar eller klarlackerar epoxi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser