Havslufsen 0 Postad 2 Januari , 2008 Havslufsen har en sea ray 440 sundancer 94 och behöver ett komplet bakre kapell med bågar och allt. Hjälp ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 Januari , 2008 Då är det nu helt rätt tid att ta kontakt med någon kapellmakare. Jag känner tyvärr till Sthlm. området för dåligt för att kunna rekommendera någon. Men det finns nog maringuidare även i Stockholmsområdet som vet att rekommendera några bra. (Ta inte någon bara för att denne är billigare än andra utan ta en som är bra, för kunniga hantverkare är inte gratis). Ett litet råd på vägen, tänk noga igenom hur du vill ha kapellet, diskutera sedan dina tankar med kapellmakaren så får du ett kapell som du är nöjd många år framåt med. God fortsättning på det nya året/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 2 Januari , 2008 Ta en kapellmakare som åker till din båt och måttar. En riktigt seriös kapellmakare gör det för alla båtar är lite olika och det finns risk att det inte blir bra annars. Vi beställde en ny sprayhood till vår båt förra året och de skulle ha mallar till den men det blev världens knåp för att få det att se någosånär snyggt ut då bågfästena inte sitter exakt lika på alla båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 2 Januari , 2008 Hej och välkommen till MarinGuiden! Jag har anlitat följande kille: http://www.larssoninredningar.se/ Visserligen var det för omklädning av dynor men resultatet blev bra och jag fick bra vägledning och jag fick därmed ett bra intryck av killen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boka 0 Postad 2 Januari , 2008 www.ritwas.seHon har gjort både kapellet till våran Albin 27 Wynne och min Vator 15DL och kan rekomendera henne!Till Albinen så kom hon ut och måttade osv vilket var välidigt bra med tanke på passform och att båten låg i vattnet så kunde inte köra den ditt.Bra passform och arbete/kvalitet enligt oss.Lycka till!Mvh Bokan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havslufsen 0 Postad 7 Januari , 2008 Hej och tack ni som har svarat än så länge, jag undrar om någon anlitat båtskräddaren,och kan svara om han gör ett bra jobb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser