Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Gäst charliefrykman

roca speed rail?Dela med er !!!!

Rekommendera Poster

Gäst charliefrykman

har fastnat för en vettig annons!roca speed rail skall göra underverk?vi veta om detta stämmer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En kompis till mej köpte Speedrails till sin Ryds 475 GTS. Han tyckte att den gick lite högre i vattnet och att det var bättre bett i svängarna. Om det blev någon fartökning är svårt att säga. Farten borde kollats med GPS före och efter. Nu hade vi bara en vanlig trycklogg. Det är viktigt hur du placerar railsen under båten, anvisningar finns i förpackningen. Om Speedrails vore så otroligt bra som dom verkar vara i annonsen så undrar man varför det inte säljer fler??? Kompisen var dock nöjd med resultatet. Bör tillägga att dom bara kostade 550:- eftersom försäljaren hade haft dom liggande i affären i flera år utan att lyckas sälja dom...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hjälpte en bekant att montera Speed Rails på hans Smuggler 21 DC. Toppfarten ökade från 39 till 41 knop, båten gick något högre i vattnet men det blev ganska stor skillnad i grepp vid girar.

Sen kan man väl ifrågasätta om man åker omkring på sjön för att gira, men hans familj åker en del vattenskidor så han ville prova denna åtgärd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Han som ritat dem är ju inte helt okänd med snabba båtar.

Occe mannerfeldt kallas han....

Jag har läst på andra sidor, där flertalet gjort både fartvinst och allmänt trevligare gång.

Men då har du ochså slipat om dem lite osv.

Det är tydligen viktigt va dom sätts på skrovet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan någon förklara hur/var dom sätts på skrovet, bild kanske?

Hjälper dom på ett sådant här skrov?

Sten

post-3061-1394234874,9061_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte hört att hans båt skulle ha det problemet. Därför vet jag inte hur det skrovet påverkades gällande lutningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Är det någon som vet var man kan köpa Roca speedrails?

Helst kring Göteborg!

Tack/Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker det ser ut som att det är ett så plant skrov så att plana utan speedrails ska väl inte va några problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...