Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
Gäst TH

Vilken lackfärg?

Rekommendera Poster

Gäst TH

Jag tänkte måla om båten. Förmodligen med 1-komponentslack eftersom 2-komp verkar svårare att få bra med rulle dyna. Någon som har erfarenheter av International Toplac, Hempel Brilliant Enamel eller liknande?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst SOJ

Toplac ar toppen. Rulla ut med en rulle forst, sedan vantar du en bra stund. Darefter platta du ut fargen med en torr rulle me en latt smaekning. Anvand slat skummgummirulle. Trana upp tekniken pa en traplatta forst. Det ska inte vara for varmt i luften, da flyter inte fargen ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Toplac är toppen. Rulla ut med en rulle först, sedan väntar du en bra stund. Därefter stryker du ut färgen med en torr rulle med en lätt hand. Använd slät skummgummirulle. Träna upp tekniken på en träplatta först. Det ska inte vara för varmt i luften, då flyter inte färgen ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Martin

hur länge håller toplacken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nicke

jag målade om mitt däck på båten med Brightside innehåller teflon, jäkligt svår färg då den torkade snabbt och då är jag ändå van vid målning, men resultatet....kanonbra!!! men på större ytor vet jag inte om jag vågar rekommendera den. Som halkskyddsfärg använde jag Interdeck, fungerar bra men underlaget måste vara perfekt då den inte tar upp ngn eventuell repa eller annat. är nu tre säsonger sedan jag gjorde detta och som det ser ut nu är det endast halksskyddsfärgen som behöver bättras pga att det blivit smuts fläckvis på den som inte går att få bort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...