Gå till innehåll
torsdag 16 januari 2025
CraneIsland

TG 530

Rekommendera Poster

Hittade en fin liten akterhyttsbåt som hette TG Classic 530 Trolling från 99 i en annons. Har sedan försökt söka efter fler bilder och mer info om båten, men hittar ingenting. Har varit inne på tillverkarens site (TG-boats) men inte heller där finns info?!

Nån som vet mer om denna båt?  Har jag drömt, eller läst fel?

// Andreas 

Senast ändrad av CraneIsland | 30 december 2007 | 10:54

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

TG Classic/Fisher 530 1994 - 98\Laughing\, tror jag att det kan vara. Finns upptagen på TGs egen lista över tidigare modeller. Bara att klistra in och googla. Men det finns inte mycket annan info att finna på nätet. Inte ens på finlänska sidor...

mvh

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för rättelse, och tips. Jag lyckades inte heller googla fram något. Däremot fick jag kontakt med TG, som skulle skicka en gammal katalog från 98 där modellen finns med. 

// Andreas 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då så, bra att ta kontakt med TG, de håller väl till i Borgå om jag inte minns fel. Då fixar det sig. Visst låg en sådan ute på blocket tidigare?

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Osäker på om den legat på Blocket, jag hittade den i Båtbörsen. Och jag är på jakt efter en pendlarbåt att använda mest vintertid. Mina Y-bommar på fastlandet tillåter tyvärr max 2 meters bredd, så jag blir lite begränsad i valet av båtar (eller i alla fall storlek). Jag tyckte 530 såg fin ut, med Wallas-värmare, hydraulstyrning och ok pris.

// Andreas 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...